Ster verdiende vorig jaar 218 miljoen euro
- Media
- 1 jun 2015 @ 14:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkReclameTelevisieBereikPolitiek
- 1 jun 2015 @ 14:27
- Redactie Media
De Ster levert met een nettoresultaat van 218 miljoen euro in 2014 een forse bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Mede dankzij succesvolle, veelbekeken sportevenementen als de Olympische Spelen en het WK voetbal en diverse andere succesvolle programma’s van de publieke omroep op tv, radio en online, heeft Ster een naar eigen zeggen 'uitstekende' omzet kunnen realiseren.
2014 stond in het teken van sport. De gouden Olympische Spelen in Sochi en het ongekend succesvolle WK voetbal boden legio mogelijkheden voor adverteerders om een massaal publiek te bereiken. Succesvol was ook het allereerste ‘Super Dutch’-reclameblok tijdens het WK 2014, een novum à la de Super Bowl in de Nederlandse Ster-blokken.
Arian Buurman, algemeen directeur Ster: 'We hebben in 2014 een prachtig resultaat geboekt. Eens te meer het bewijs dat de kwalitatieve programma’s van de publieke omroep, gecombineerd met onze kennis en innovaties, onze adverteerders toegevoegde waarde bieden om hun doelstellingen te realiseren. Overall was het kijktijdaandeel van de publieke omroep in 2014 lager dan in het sportjaar 2012. Desondanks is het ons bij Ster gelukt om het rendement te verbeteren. Simpel gezegd: we hebben meer omzet gehaald uit minder kijkers. Met als gevolg dit prachtige resultaat.'
Wat verwacht Ster van 2015?
2015 wordt een uitdagend jaar. Een jaar zonder grote sportevenementen, maar ook het jaar waarin de bezuinigingen bij de publieke omroep en Ster verder hun beslag krijgen. Tegelijkertijd is er de opdracht van staatssecretaris Dekker om ‘eigen inkomsten’ van de publieke omroep te verhogen. Bij Ster moeten wij daarom grenzen kunnen blijven verleggen om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen en reclameminuten optimaal te verzilveren. Innovatie is daarbij - juist nu - van cruciaal belang om ook op de langere termijn verzekerd te blijven van stabiele en toenemende Sterinkomsten.
Het volledige jaarverslag over 2014 is te vinden op Ster.nl/jaarverslag2014
Ster is bijna een halve eeuw een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Ster
- WK
- Olympische Spelen
- resultaat
- OCW
- reclame
- Publieke Omroep
- Arian Buurman
- televisie
- Double Dutch
- winst
- radio
- media
- omzet
- NPO
- jaarverslag
- ministerie
- begroting
- advertising
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing