Criteo Mobile Commerce Report Q2 onderstreept invloedrijke rol van apps en cross device in aankoopproces
- Media
- 9 jul 2015 @ 10:27
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekM-commerce
- 9 jul 2015 @ 10:27
- Redactie Media
Nieuwe data toont aan dat retail apps beter presteren dan desktop websites, en cross device aankopen nu verantwoordelijk zijn voor 40% van alle mobiele aankopen.
Criteo (NASDAQ: CRTO), het performance marketing technologiebedrijf, publiceert vandaag haar State of Mobile Commerce Report Q2. In het rapport komt naar voren dat mobiele apps bijna 50 procent van de mobiele transacties genereren voor sommige van de grootste e-commerce spelers die de gebruikerservaring van hun apps een prioriteit hebben gemaakt. Apps zien een veel hogere conversie rates dan mobiele browser of zelfs desktop. Ook toont het rapport aan dat 40% van de e-commerce transacties worden voltooid met meerdere devices. Smartphones, desktops en tablets worden gebruikt in verschillende combinaties om informatie over producten te verzamelen en in het maken van een beslissing over de aankoop hiervan.
Jonathan Wolf, Chief Product Officer van Criteo: 'Het aankoopproces van de consument is steeds complexer geworden aangezien consumenten niet meer één device gebruiken om hun aankopen mee te doen. Het is essentieel om een app ervaring te creëren die naadloos aansluit bij de consument over meerdere devices om zo de e-commerce sales in deze nieuwe wereld te veroveren.'
De bevindingen in het rapport zijn gebaseerd op de analyse van Criteo van 1.4 miljard individuele e-commerce transacties van meer dan 160 miljoen dollar jaarlijkse verkopen wereldwijd. Andere opvallende bevindingen zijn:
- Mobiel is enorm: Nederlandse mobiele transacties zijn nu verantwoordelijk voor meer dan 34% van alle e-commerce transacties. De enige markt in Europa met meer mobiele transacties is Engeland, en wereldwijd zijn dat Japan en Zuid-Korea. Verwacht wordt dat het wereldwijde aandeel van mobiele e-commerce groeit naar 40% voor het einde van dit jaar.
- Android is groter: Wereldwijd en in Nederland heeft de Android smartphone een groter aandeel dan de iPhone in de mobiele transacties. In de Nederlandse markt heeft de Android smartphone een aandeel van 6.9% in de retail e-commerce transacties, en iPhone een aandeel van 5.8% van de mobiele retail e-commerce transacties.
- Optimaliseren of ten onder gaan: Websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiele transacties zien een conversie rate van 3.4%. Dit is meer dan de helft dan niet-geoptimaliseerde websites, die zien een conversie rate van 1.6%.
'Het gebruik van mobiele devices door consumenten blijft de grootste trend in zowel e-commerce als reclame vandaag de dag, en de snelheid van de groei van dit gebruik blijft verbazingwekkend,' zegt Wolf. 'De mogelijkheid voor marketers om nieuwe technologie toe te passen die de consumenten nauwkeurig identificeert en bereikt waar ze ook zijn wordt essentieel met de ontwikkeling van deze trend, waar de meerderheid van de transacties over meerdere devices zullen plaatsvinden.'
Klik hier om het rapport te downloaden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing