Crowdynews werkt voor HLN in verslaggeving Tour de France

Crowdynews werkt voor HLN in verslaggeving Tour de France
  • Media
  • 6 jul 2015 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

HLN.be, onderdeel van De Persgroep, combineert voor de Tour de France 2015 reguliere verslaggeving met relevante social mediaberichtgeving. Crowdynews levert gedurende de drie weken van de Tour speciaal geselecteerde berichten van sociale platforms als Twitter, Facebook, YouTube en Instagram aan het Vlaamse HLN (Het Laatste Nieuws).

HLN.be, onderdeel van De Persgroep, combineert voor de Tour de France 2015 reguliere verslaggeving met relevante social mediaberichtgeving. Crowdynews levert gedurende de drie weken van de Tour speciaal geselecteerde berichten van sociale platforms als Twitter, Facebook, YouTube en Instagram aan het Vlaamse HLN (Het Laatste Nieuws). Het van oorsprong Groningse bedrijf Crowdynews dat in 2010 startte en inmiddels wereldwijd succesvol is, heeft het systeem en het netwerk om uit de 500 miljoen social-mediapostings de relevante berichten te filteren en realtime te verspreiden onder aangesloten nieuws- en contentplatforms. Dyn, een op de cloud gebaseerd internet performance specialist, is één van de technologische partners van Crowdynews.  

Als de Tour de France zaterdag 4 juli in Utrecht start, zijn er duizenden journalisten en fotografen die daar verslag van doen. Het aantal mensen dat via social media bericht over de Tour is vele malen groter. Crowdynews is het platform dat gespecialiseerd is in het filteren en verzamelen van social-mediaberichten die echt iets toevoegen aan de berichtgeving. HLN.be, de nummer 1-nieuwssite van Vlaanderen, brengt samen met Crowdynews een combinatie van traditionele verslaggeving en social-medianieuws. 

Social media winnen het vaak in snelheid en lokale context

Edwin Kuipers en Jeroen Zanen, co-founders en CEO’s van Crowdynews: “In het begin waren social media er voornamelijk voor het commentaar op het nieuws. Tegenwoordig zijn twitteraars, Facebookers en Instagrammers vaak de eerste verslaggevers ter plekke. Steeds vaker winnen social media het van de reguliere nieuwsmedia op snelheid, lokale context en gedetailleerdheid van het nieuws.  Maar er zit ook veel ruis op de lijnen. Wij hebben een technologie ontwikkeld om uit de honderden miljoenen social-mediaberichten de relevante tweets, foto’s en posts te filteren voor specifieke media over specifieke onderwerpen. We kunnen dus ook de irrelevante en aanstootgevende berichten en spam vermijden.”  

Beschikbaarheid en continuïteit cruciaal

Volgens Mark van der Walle, Senior DevOps Engineer is beschikbaarheid, snelheid en continuïteit van cruciaal belang voor Crowdynews. “Als we hick-ups hebben in de verspreiding, raakt dat ons in het hart van de dienstverlening. Dankzij internet performance-leverancier Dyn hoeven wij ons geen zorgen te maken over of het wel goed gaat met het DNS-verkeer. Bovendien heeft Dyn wereldwijd datacenters waardoor wij altijd relatief dichtbij zijn: die kleine fysieke afstand scheelt aanzienlijk in de netwerksnelheid. Door Dyn is bijvoorbeeld de DNS look up-time met tot wel 50msec kunnen bekorten. De samenwerking betekent ook dat wij ons kunnen richten op waar we goed in zijn. Het Tour de France-project kunnen we bedenken en in de markt zetten, zonder dat we hoeven nadenken of de infrastructuur dat wel aankan. We doen het gewoon, ook dankzij Dyn.”

www.hln.be
www.crowdynews.com
www.dyn.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken