Discovery krijgt Eurosport volledig in handen
- Media
- 23 jul 2015 @ 09:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - VoetbalZakelijkTelevisieSport
- 23 jul 2015 @ 09:29
- Redactie Media
De Europese sportzender Eurosport is volledig in handen gekomen van het Amerikaanse Discovery Communications. Het bedrijf komt tegen betaling van 491 miljoen euro in het bezit van alle aandelen in de tv-zender.
De zakelijke transactie is het gevolg van eerder gemaakte afspraken tussen beide partijen. In ruil voor de aandelen van Eurosport krijgt voormalig eigenaar TF1 Group een belang van 20% in de betaalzenders TV Breizh, Histoire en Ushuaïa terug.
Discovery en TF1 zijn tevreden over de goede relatie tussen de twee bedrijven sinds de start van de samenwerking in 2012. Na een eerste fase die zich richtte op de ontwikkeling van Eurosport en de verschillende themakanalen van de groep, willen beide groepen hun samenwerking in de komende jaren nog verder uitbreiden.
Discovery en TF1 Group verwachten dat de overname in het vierde kwartaal van 2015 kan worden afgerond.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- tv-zender
- televisie
- Eurosport
- Discovery
- eigenaar
- deal
- Ushuaïa
- TF1
- Discovery Communications
- Histoire
- TV Breizh
- sportzender
- aandelen
- samenwerking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing