Hank van Dijk stapt op bij mediabureau OMD

Hank van Dijk stapt op bij mediabureau OMD
  • Media
  • 14 jul 2015 @ 08:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaCommunicatieMediabureauZakelijkStrategie

Managing director Hank van Dijk van OMD Nederland vertrekt eind augustus bij Omnicon Media Group. Hij heeft drie jaar leiding gegeven aan het mediabureau. Zijn taken worden waargenomen door Olger Smit, de huidige managing director Digital van dochterbedrijf OMG.

Smit blijft interim managing director tot de komst van de nieuwe CEO Roel van den Borne, die pas op 1 oktober overstapt van Havas Media. Van den Borne zal de new managing director van OMD uitkiezen.

Onder de leiding van Hank van Dijk heeft OMD Nederland goed gepresteerd, zo laat OMG weten, 'als een van de meest bekroonde bureaus in de markt en met double-digit groeicijfers door de acquisitie van grote klanten als Liberty Global, Bacardi Martini en HJ Heinz.'

Nikki Mendonca, EMEA-president van OMD: 'Hank heeft een sleutelrol gespeeld in het genereren van significant succes voor het bureau. Hij laat een sterkere en fittere organisatie achter zich, die klaar is voor de volgende stap naar groei in 2016. We wensen hem veel succes met zijn toekomstige uitdagingen.'

Omnicon Media Group is een mediaconcern met circa 5.000 klanten in honderd landen, waarvoor de dienstverlening varieert van reclame tot marketing en corporate communicatie. Eind vorig jaar vond een grote reshuffle plaats in de top van de Nederlandse tak.  

Hank van Dijk geldt als een zwaargewicht in bureauland. Hij werkte eerder voor onder meer McCann, Ogilvy en TBWA. Hij is lid van het MWG-bestuur

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken