[Mediastrategie] ING en Mindshare koppelen SEA aan tv-inzet

[Mediastrategie] ING en Mindshare koppelen SEA aan tv-inzet
  • Media
  • 29 jul 2015 @ 12:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsOnline advertisingMediastrategieCampagnesMediabureau

ING Nederland dingt twee keer mee naar een Effie dit jaar. Maar hoe meet de bank zijn effectiviteit eigenlijk? Dat wordt duidelijk als je kijkt naar de huidige campagne 'Voorop lopen' (te nieuw om mee te dingen naar een Effie). Mediabureau Mindshare heeft diverse nieuwe technieken gebruikt om de media-inzet voor deze campagne zo innovatief en adaptive mogelijk te maken. MarketingTribune biedt een kijkje in de (media)keuken.

Naast het gebruik van RTL XL Connect heeft Mindshare de SEA-inzet voor de ING-campagne 'Voorop lopen' via AdWords Scripting gekoppeld aan het uitzendschema van de tv-reclame. Hiermee is maximaal gebruik gemaakt van het momentum dat gecreëerd werd door televisie. 'En niet zonder succes', aldus het mediabureau. 'Door deze koppeling tussen online en offline media is een stijging van 25% in het aantal klikken gerealiseerd.'

Door bodverhogingen en advertentieplanning in te zetten op basis van het uitzendschema is het mogelijk om binnen de betaalde zoekresultaten met relevante onderwerpen aanwezig te zijn op de juiste momenten.

Marco Gamers, searchmanager bij Mindshare: 'Door op deze adaptive wijze push- en pull-marketing aan elkaar te koppelen kunnen we een brug slaan tussen on- en offline media, voor een optimaal merkresultaat.'

Louise Meijer, manager Marketing Communicatie bij ING: 'Vanuit het thema innovatie past deze innovatieve media-inzet goed bij de campagne. We zijn altijd op zoek naar nieuwe effectieve media-oplossingen. We zien al langer het verband tussen het uitzenden van de tv-commercial en het online zoekgedrag van consumenten naar het merk ING. Door middel van AdWords Scripting kunnen we nu automatisch het uitzendschema inladen en specifiek targetten op deze momenten en dat blijkt effectief.' 

MarketingTribune schreef al eerder over de ING-campagne 'Vooroplopen'.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken