JCDecaux haakt in op Tourstart én hitte

JCDecaux haakt in op Tourstart én hitte
  • Media
  • 2 jul 2015 @ 13:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorActivatiePromotieReclame

Outdoor-exploitant JCDecaux haakt dezer dagen gretig in op de actualiteit. Vanwege de Tourstart in Utrecht kleuren de abri's in deze provinciehoofdstad geel, geheel in lijn met de kleur van de leiderstrui in de Ronde van Frankrijk. Wie aanwezig is bij de start van de Tour heeft dubbel mazzel, want ook voor Cornetto voert JCDecaux een outdoor-actie uit, met een verkoopautomaat voor ijsjes op het Neude.

OV‐reizigers in Utrecht kunnen voor de broodnodige verkoeling de komende dagen terecht in een abri die samen met Unilever en Kinetic is omgebouwd tot een verkoopautomaat van Cornetto-ijsjes. Bart de Vries, commercieel directeur JCDecaux Nederland: “Met door het KNMI voorspelde temperaturen van tot wel 36 graden wordt de Utrechtse reiziger deze week door Cornetto op zijn wenken bediend. Voor slechts één euro kun je een heerlijk ijsje uit deze koele automaat halen. Deze special laat maar weer eens zien hoe leuk Buitenreclame kan zijn.'

Deze buitenreclame‐actie is het resultaat van een samenwerking tussen Unilever, Mindshare, Kinetic en JCDecaux en is op straat te zien tot en met 7 juli.

In Utrecht pakt JCDecaux nog veel steviger uit met 24 felgele abri’s op het Neude, Jaarbeursplein en vrijstaande reclamepanelen op de Stadion- en Croeselaan. Nu het dan écht bijna tijd is voor de twee startetappes van de Tour de France in Utrecht (op 4 en 5 juli) dompelt de exploitant een deel van zijn objecten voor een week onder in een geel Tour-sausje. Het stadsmeubilair in dezelfde kleur als de befaamde gele trui toont bovendien speciale Tour‐affiches.

Chiel de Wit, directeur Externe Betrekkingen JCDecaux Nederland: 'Na eerder al onze mini‐billboards in het ‘kleine’ Utrecht in Madurodam te hebben voorzien van speciale Tour‐uitingen, verhogen we ook graag de sfeer in de binnenstad van het ‘grote’ Utrecht door onze objecten tijdelijk in een geel wielertricot te steken. Als partner van vele grote gemeenten draagt JCDecaux namelijk graag bij aan de leefbaarheid in steden. Het creëren van een nog aantrekkelijker straatbeeld tijdens een prachtig evenement als Le Grand Départ hoort daar natuurlijk bij.'

De gele buitenreclame-objecten van JCDecaux zijn net als de Cornetto-automaat tot en met 7 juli op straat te zien. Laat de zon en de Tour dus maar komen!

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken