JCDecaux haakt in op Tourstart én hitte
- Media
- 2 jul 2015 @ 13:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OutdoorActivatiePromotieReclame
- 2 jul 2015 @ 13:33
- Redactie Media
Outdoor-exploitant JCDecaux haakt dezer dagen gretig in op de actualiteit. Vanwege de Tourstart in Utrecht kleuren de abri's in deze provinciehoofdstad geel, geheel in lijn met de kleur van de leiderstrui in de Ronde van Frankrijk. Wie aanwezig is bij de start van de Tour heeft dubbel mazzel, want ook voor Cornetto voert JCDecaux een outdoor-actie uit, met een verkoopautomaat voor ijsjes op het Neude.
OV‐reizigers in Utrecht kunnen voor de broodnodige verkoeling de komende dagen terecht in een abri die samen met Unilever en Kinetic is omgebouwd tot een verkoopautomaat van Cornetto-ijsjes. Bart de Vries, commercieel directeur JCDecaux Nederland: “Met door het KNMI voorspelde temperaturen van tot wel 36 graden wordt de Utrechtse reiziger deze week door Cornetto op zijn wenken bediend. Voor slechts één euro kun je een heerlijk ijsje uit deze koele automaat halen. Deze special laat maar weer eens zien hoe leuk Buitenreclame kan zijn.'
Deze buitenreclame‐actie is het resultaat van een samenwerking tussen Unilever, Mindshare, Kinetic en JCDecaux en is op straat te zien tot en met 7 juli.
In Utrecht pakt JCDecaux nog veel steviger uit met 24 felgele abri’s op het Neude, Jaarbeursplein en vrijstaande reclamepanelen op de Stadion- en Croeselaan. Nu het dan écht bijna tijd is voor de twee startetappes van de Tour de France in Utrecht (op 4 en 5 juli) dompelt de exploitant een deel van zijn objecten voor een week onder in een geel Tour-sausje. Het stadsmeubilair in dezelfde kleur als de befaamde gele trui toont bovendien speciale Tour‐affiches.
Chiel de Wit, directeur Externe Betrekkingen JCDecaux Nederland: 'Na eerder al onze mini‐billboards in het ‘kleine’ Utrecht in Madurodam te hebben voorzien van speciale Tour‐uitingen, verhogen we ook graag de sfeer in de binnenstad van het ‘grote’ Utrecht door onze objecten tijdelijk in een geel wielertricot te steken. Als partner van vele grote gemeenten draagt JCDecaux namelijk graag bij aan de leefbaarheid in steden. Het creëren van een nog aantrekkelijker straatbeeld tijdens een prachtig evenement als Le Grand Départ hoort daar natuurlijk bij.'
De gele buitenreclame-objecten van JCDecaux zijn net als de Cornetto-automaat tot en met 7 juli op straat te zien. Laat de zon en de Tour dus maar komen!
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- actie
- outdoor
- ijsjes
- automaat
- JCDecaux
- buitenreclame
- Kinetic
- billboard
- Tour
- abri
- Unilever
- Utrecht
- Cornetto
- Tour de France
- out of home
- Mindshare
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing