Jeroen Verspeek (NPO) stapt over naar BBC
- Media
- 28 jul 2015 @ 11:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekMediaBereikTelevisiePersonalia
- 28 jul 2015 @ 11:46
- Redactie Media
Jeroen Verspeek, hoofd van KLO Publieksonderzoek, vertrekt per 1 september bij de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Hij maakt een toptransfer naar de Premier League: Verspeek wordt Head of Audience Measurement bij de Britse publieke omroep BBC.
Sinds 2008 is Jeroen Verspeek hoofd van KLO Publieksonderzoek. In totaal werkt hij zelfs al zeventien jaar voor de publieke omroep, met een korte onderbreking van een jaar. Verspeek gaat zich in Londen onder meer bezighouden met het radio-onderzoek van Rajar (vergelijkbaar met NLO), het televisieonderzoek van BARB (vergelijkbaar met SKO), het internetonderzoek van UKOM (vergelijkbaar met Vinex/NOBO), het waarderingsonderzoek Pulse, BBC’s brand monitor en Cross Media Insights.
Zijn transfer bevestigt volgens Broadcast Magazine dat Nederland in de Europese kopgroep zit als het gaat om crossmediaal onderzoek. Verspeek is dit jaar ook voorzitter van GEAR, de Group of European Audio Researchers. Via dat netwerk is hij ook benaderd voor zijn nieuwe functie. Verspeek heeft een contract voor onbepaalde tijd getekend en gaat zich vestigen in Londen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing