Nicky Romero geeft aftrap voor nieuwe tv-zender WildHitz
- Media
- 2 jul 2015 @ 10:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieMuziekDigitaalOnline
- 2 jul 2015 @ 10:24
- Redactie Media
Nederland heeft een nieuwe tv-zender: WildHitz. Met een druk op de lanceringsknop startte DJ Nicky Romero woensdag met zijn nieuwe track ‘Lighthouse’ om middernacht de landelijke uitzending. De kersverse muziek- en entertainmentzender is vanaf nu te zien in de huiskamers van meer dan 2,5 miljoen huishoudens, mede dankzij doorgifte in het basispakket van KPN en Telfort.
De tv-zender is een spin-off van het populaire platform WildHitz.nl waar al wekelijks 1,5 miljoen kijkers hun ideale gepersonaliseerde playlist krijgen samengesteld. Het bedrijf koppelt het online platform aan de tv-zender, naar eigen zeggen 'een novum in tv-land'. Zo weet WildHitz dankzij de eigen skip-button en andere gebruiksdata precies wanneer en welke videoclips het best worden bekeken, iets dat voor traditionele tv-zenders niet mogelijk is. Door de directe koppeling van online met tv wordt op de tv-zender altijd de meest populaire videoclips van nu gepresenteerd, gecombineerd met de snelst opkomende social content.
Naast videoclips brengt WildHitz ook dagelijks voor Nederland gemaakte programma’s zoals 'De WildHitz Weekendmix', 'Het Klubhuis' en het speciaal op jong volwassenen afgestemde kookprogramma 'Wie Kookt'. Hiermee is de tv-zender tevens de enige gepresenteerde muziekzender in Nederland. Ook zullen diverse nieuwe chartshows worden ontwikkeld op basis van data uit verschillende Europese landen waar WildHitz al actief is.
Hans Perukel, algemeen directeur WildHitz: 'Waar radio het vooral moet hebben van hits die maanden lang circuleren, zien wij bij muziektelevisie een bovengemiddelde interesse in zeer recente populaire videoclips. Ook is de levenscyclus van een videoclip veel korter. Door de kennis en data van ons platform op dit gebied te koppelen aan onze nieuwe tv-zender denken wij een hele nieuwe en vooral spannende kijkbeleving aan de traditionele televisie kunnen toe te kunnen voegen. Big data maakt grote hits!'
WildHitz TV brengt 24 uur per dag de beste videoclips van het moment. De uitzendingen zijn te zien in het basistelevisiepakket van KPN en Telfort op kanaal 68. De tv-zender kan door 2,5 miljoen huishoudens in Nederland worden bekeken. WildHitz.nl is het enige interactieve tv-station dat 24 uur per dag gepersonaliseerd populaire videoclips brengt in HD-kwaliteit. WildHitz zendt ook uit in België, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing