'Paul Jansen nieuwe hoofdredacteur Telegraaf'

'Paul Jansen nieuwe hoofdredacteur Telegraaf'
  • Media
  • 20 jul 2015 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaPrintPersonaliaJournalistiek

De Telegraaf lijkt een nieuwe hoofdredacteur te hebben gevonden: Paul Jansen, chef van de politieke redactie. Tegenkandidaat John van den Heuvel zou zijn kandidatuur hebben ingetrokken. Alle betrokkenen houden formeel hun mond, maar het nieuws is aan verschillende partijen bevestigd.

Het nieuws werd dit weekend gebracht door Quote. Jansen, tot begin augustus op vakantie en niet bereikbaar, was één van de zes kandidaten die een gooi zouden hebben gedaan naar het hoofdredacteurschap.

Van den Heuvel zou steun hebben van de redactieraad, maar de directie wilde hem niet. Jansen wordt gezien als een 'tussenpaus' die het eerdere plan moet uitvoeren om 40 redacteuren te ontslaan. 

De TMG-directie zet zijn plan door om een aantal deel-hoofdredacteuren te benoemen voor de onderdelen Financiële Telegraaf, Vrouw, Privé en Sport en die delen verder uit te bouwen. De redactie is tegen dit plan, maar afgesproken is nu dat elke hoofdredacteur rapporteert aan algemeen hoofdredacteur Jansen en aan de uitgever van dat betreffende onderdeel.

De Telegraaf bevindt zich in zwaar weer. Reorganisatieplannen leidden tot intern verzet, culminerend in het gedwongen vertrekt van hoofdredacteur Sjuul Paradijs. Met de nabije benoeming van zijn opvolger is de storm echter nog lang niet gaan liggen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken