Stingray koopt Brava en Djazz TV

Stingray koopt Brava en Djazz TV
  • Media
  • 28 jul 2015 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieVerkoopMediaMuziekDigitaal

Stingray Digital Group Inc neemt alle aandelen van Brava NL, Brava HDTV en Djazz TV over. Brava Group is distributeur van drie themakanalen gewijd aan kwaliteitsmuziek en culturele content die wordt gedistribueerd aan naar schatting 35 miljoen abonnees in vijftig landen in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en het Caribisch gebied.

'Deze aanwinsten markeren een belangrijke vooruitgang in onze expansiestrategie en versnellen onze groei na de eerdere succesvolle Europese overname van Music Choice International en de Archibald Media Group', aldus Eric Boyko, CEO van het Canadese bedrijf Stingray. 'We zullen deze drie kanalen gebruiken om onze relatie met betaal-tv-aanbieders en hun abonnees over de hele wereld te versterken en om onze positie als B2B-aanbieder van kwaliteitsmuziek en diensten te verstevigen.'

De Brava-bestuurders Robert Rutten (COO, zie video) en Rob Overman (Chief Creative Officer) gaan bij Stingray het beheer en de groei van de distributie van de eerder genoemde kanalen voortzetten. 'De distributie van Stingray op globaal niveau zorgt ervoor dat we klassieke muziek en jazz naar muziekliefhebbers en tv-abonnees over de hele wereld kunnen brengen.' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken