Kookzender 24Kitchen beleeft beste maand ooit

Kookzender 24Kitchen beleeft beste maand ooit
  • Media
  • 4 aug 2015 @ 06:06
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentDoelgroepFoodTelevisieKijkcijfers

24Kitchen heeft afgelopen maand haar hoogste marktaandeel sinds de lancering in 2011 behaald. In juli keken in totaal 3,8 miljoen mensen naar de zender en behaalde 24Kitchen recordcijfers in alle relevante doelgroepen: onder 20 tot 49-jarigen groeide de zender met maar liefst 75% ten opzichte van vorig jaar. Ook in de jongere doelgroep 20-34 jaar laat 24Kitchen bij zowel mannen als vrouwen enorme groei zien.

In de doelgroep 20-49 jaar groeit 24Kitchen in juli naar een marktaandeel van 0,8% waarbij vrouwen 20-49 met 67% groeiden naar 0,9% en mannen 20-49 met 87% naar 0,7%. In de doelgroep 20-34 jaar groeide 24Kitchen met 143% naar 1% marktaandeel en had de zender 1,1% marktaandeel onder vrouwen 20-34 (+119% vs. juli vorig jaar) en 0,9% in mannen 20-34 jaar (+180% vs. juli vorig jaar).

Nieuwe zomerprogrammering slaat aan

In juli werd onder de noemer ‘De zomer voor food lovers’ de nieuwe zomerprogrammering van 24Kitchen gelanceerd waarmee de zender naast programma’s over bereiding, ook bredere food-thema’s aansnijdt. De juli-cijfers bewijzen dat deze verbreding zijn vruchten afwerpt voor de kookzender van Fox Channels Benelux.

Vooral de serie ‘Zoals Alleen Oma Dat Kan’ met Danny Jansen trekt een groot kijkerspubliek. Daarnaast scoort de reeks ‘Casa Caminita’, waarin chef Giovanni bekende gasten als Marco Borsato, Robert ten Brink en Angela Groothuizen in zijn restaurant ontvangt, zeer goed. Ook hebben de programma’s van Jamie Oliver bijgedragen aan de populariteit van de zender.

Foodlovers zomeren met 24Kitchen

Kanaalmanager Kirsten Gelissen van 24Kitchen: 'Het is fantastisch dat de zomer voor food lovers zo aanslaat en de jongere kijkers 24Kitchen ook weten te vinden. Ik ben enorm trots op het succes en het feit dat onze kijkers de nieuwe programma’s zo weten te waarderen. Zulke recordcijfers zijn bovendien een mooie beloning voor onze hardwerkende chefs.'

24Kitchen brengt ook in augustus smaakvolle programmering met talentvolle chefs en bekende culinaire gezichten. Vanaf aanstaande donderdag 6 augustus strijden in ‘24Kitchen Food Truck Challenge’ drie foodtruck-teams met jonge, eigentijdse chefs als Miljuschka Witzenhausen en Hugo Kennis om de culinaire voorkeur van de Nederlandse festivalbezoekers. Ook gaat Meesterkok Angélique Schmeinck in haar nieuwe programma ‘Hollandse Keukenmeesters’ op zoek naar keukengeheimen van gastronomische genieën als Jonnie Boer, Richard van Oostenbrugge en Joris Bijdendijk.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken