Ivo van Woerden wint Gouden Freelancer Award
- Media
- 31 aug 2015 @ 00:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekMakersMediaAwards
- 31 aug 2015 @ 00:05
- Redactie Media
Ivo van Woerden is de winnaar van de eerste Gouden Freelancer Award 2014-2015. De prijs werd vrijdag aan hem toegekend op het symposium 'De onmisbare freelancer' van Bureau Wibaut in Amsterdam. Van Woerden krijgt deze journalistenprijs voor zijn longread 'The Great Marc Evers' die online is gepubliceerd door paywall-uitgeverij Fosfor.
De Gouden Freelancer is een nieuw ingestelde prijs voor het beste door freelancers geproduceerde journalistieke verhaal. Uitgangspunt van de prijs is dat media doorgaans producties van hun vaste medewerkers insturen naar vakprijzen zoals De Tegel.
Zeven Nederlandse freelance journalisten dongen mee naar de eerste Gouden Freelancer Award. Het gaat om Aliëtte Jonkers, Anouk Eigenraam, Ivo van Woerden, Mensje Melchior, Rosanne Kropman en het duo Cecile van de Grift en Mark Schrader.
De Gouden Freelancer Award is een initiatief van journalistencollectief Bureau Wibaut. De uitreiking viel samen met het symposium 'De Onmisbare Freelancer', dat op dezelfde dag eveneens zijn eerste editie beleeft.
De prijs wordt ondersteund door Google, NVJ en de FreeLancers Associatie (FLA). De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit Max van Weezel (commentator van Vrij Nederland), Roos Schlikker (columnist van Het Parool) en FLA-bestuurslid Jeroen Mirck, tevens webredacteur van MarketingTribune.
De winnende mediaproductie 'The Great Marc Evers' van Ivo van Woerden is een longread die tegen betaling te lezen is via het platform van uitgeverij Fosfor. Het artikel gaat over de opofferingen die de geestelijk gehandicapte Marc Evers en zijn familie moeten doen om uiteindelijk een ondenkbaar doel te bereiken: zwemkampioen op de Paralympics.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- freelancers
- prijs
- Ivo van Woerden
- journalist
- Gouden Freelancer
- media
- Bureau Wibaut
- artikelen
- FLA
- producties
- Amsterdam
- Volkshotel
- NVJ
- award
- journalistiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing