KPN vaart als 'redactiepartner' mee met Sail 2015

KPN vaart als 'redactiepartner' mee met Sail 2015
  • Media
  • 11 aug 2015 @ 11:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineSocial mediaDigitaalEvenement

Het vijfjaarlijkse evenement Sail Amsterdam trekt niet alles talloze sponsors, maar ook meerdere bedrijven die zich aan het vaarfeest verbinden als mediapartner. De Telegraaf is al sinds jaar en dag 'printpartner', terwijl KPN zich dit jaar niet alleen profileert als technologisch facilitator, maar ook als 'redactiepartner'. Net als bij Gay Pride heeft het telecombedrijf ook nu een 'mediaboot'.

Daar waar het KPN-schip bij de Canal Parade rondvoer om het evenement in 360 graden te streamen, bevat de 'Sail Social Media Boot' een team van reporters die vanuit glazen containers verslag doet van het festival. Het publiek op de kade krijgt via het LED-scherm op het dak van de boot het laatste nieuws, tips en suggesties door. Daarnaast vindt er interactie plaats met het publiek door het continu weergeven van social media-berichten via onder meer Twitter, dat eveneens een mediarol vervult op het evenement. 

KPN verzorgt de benodigde techniek en connectivity om de berichtgeving mogelijk te maken en is tevens aangehaakt als redactiepartner. De Sail Social Media Boot zal dagelijks varen met speciale gasten aan boord zoals Barbara en Frits Barend, Yvonne van Gennip en topcoach Gerard Kemkers. Via hun persoonlijke 'social' accounts maken zij hun volgers deelgenoot van hoe zij Sail beleven.

De KPN-boot is een nieuw onderdeel van Sail. In vijf jaar tijd is de wereld snel veranderd, en social media zijn daar misschien wel het duidelijkste voorbeeld van. Deze editie zijn Facebook, Twitter, Instagram en Youtube de belangrijkste kanalen voor Sail.

Sail Amsterdam 2015 vindt plaats van woensdag 19 tot en met zondag 23 augustus. Het event werd voor het eerst georganiseerd in 1975 en is inmiddels uitgegroeid tot het grootste gratis toegankelijke evenement van Nederland. 

In Sail Event Partners (SEP) hebben Stichting Sail, Havenbedrijf Amsterdam en ACE Concepts & Events zich verenigd om ook de negende editie van het festival tot een succes te maken. Sail wordt mede mogelijk gemaakt door de partners Delta Lloyd, I Amsterdam, ING, KPN, Staatsloterij en De Telegraaf. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken