Meeste Belgische kranten zien (digitale) oplage stijgen
- Media
- 3 aug 2015 @ 09:01
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiekOnlineMedia
- 3 aug 2015 @ 09:01
- Redactie Media
Het merendeel van de Vlaamse kranten zag de verkoop de afgelopen twaalf maanden stijgen, aldus cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). De goede resultaten zijn voornamelijk te danken aan de stijgende digitale verkoop. In Franstalig België doen de dagbladen het minder goed.
De Standaard beleefde een oplagestijging tot 101.423 exemplaren, waarvan meer dan één op tien in digitale vorm. In dezelfde periode een jaar eerder was dat nog 99.591. Ook de verkoop van De Morgen steeg, van 53.369 tot 53.771.
De Tijd ging in dezelfde periode vooruit van 39.758 tot 40.278 stuks, waarvan meer dan een kwart digitaal. Gazet Van Antwerpen zag de verkoop oplopen van 90.908 tot 92.740 en Het Belang Van Limburg van 93.219 tot 95.244.
Het Nieuwsblad deed het iets minder goed, met een verkoop die terugliep van 254.915 tot 252.985 en ook Het Laatste Nieuws daalde, van 286.104 tot 277.729 exemplaren.
De Franstalige kranten verloren het afgelopen jaar veel lezers. Zo ging L’Avenir van 91.285 naar 84.143 verkochte exemplaren en de regionale kranten van de groep Sud Presse van 114.112 naar 96.304.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- stijging
- dagbladen
- De Morgen
- kranten
- online
- oplage
- België
- Standaard
- CIM
- digitaal
- Centrum voor Informatie over de Media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing