Powa Technologies werkt samen met AFA JCDecaux

 Powa Technologies werkt samen met AFA JCDecaux
  • Media
  • 14 aug 2015 @ 05:14
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OutdoorMobile

Het Deense volk maakt zich op voor een retail revolutie dit jaar wanneer mobile commerce leider Powa Technologies samen gaat werken met AFA JCDecaux, een dochteronderneming van JCDecaux.

Shoppers kunnen voortaan moeiteloos en 24 uur per dag producten aanschaffen met hun smartphone door simpelweg de tags op duizenden billboards, bushokjes, en ander straatmeubilair van AFA JCDecaux te scannen. PowaTag communiceert met elke vorm van media, waardoor gebruikers in een paar tikjes transacties en aankopen kunnen maken. Merkbetrokkenheid transformeert door dit geheel nieuwe sales kanaal.



De aankondiging volgt kort nadat Powa partnert met Danske bank, dat PowaTag inzet via MobilePay, de gratis bankieren-app die in gebruik is door meer dan 2 miljoen Denen. De app is marktleidend in Scandinavië, met meer dan 12 miljard kroner in transcacties sinds zijn lancering.

Denemarken leidt de weg naar een cashless society en zal het eerste land zijn om AFA JCDecaux revolutionaire service te ervaren – met meer landen die dat voorbeeld in de toekomst zullen volgen.

Casper Claudius Gregersen, Commercial Director van AFA JCDecaux: “We zijn toegewijd aan het bieden van outdoor oplossingen van de hoogste kwaliteit aan onze zakenpartners. Wij streven ernaar innovatieve manieren die onze aanbieding world class maken, te integreren. PowaTag is de perfecte oplossing om onze advertenties naar het volgende niveau te tillen, het transformeert ze van attentiepunt naar een punt van actie. Samen met PowaTag’s MobilePay partnerschap betekent deze deal dat onze klanten onmiddelijk een publiek van meer dan 2 miljoen kunnen bereiken. Omdat 58 procent van de Denen met hun smartphone shoppen, en 42 procent actie onderneemt binnen een maand van een advertentie gezien te hebben, is dit de juiste tijd voor ons om dit spannende partnerschap te sluiten en nieuwe waarde aan onze klanten te leveren.”

Tot nu toe heeft meer dan 85 procent van de Denen een smartphone. e-Commerce is de drijvende kracht achter het land dat een waarde van 54.5 miljard euro bedroeg in 2014, een stijging van 31 procent ten opzichte van 2012. Denemarken plant inmiddels het schrappen van het verplicht aannemen van briefgeld, aangezien 33 procent van de Deense e-commerce plaats vindt via smartphone of tablet. 
 
Dan Wagner, oprichter en CEO van Powa Technologies: “De reclameplatforms van AFA JCDecaux zijn een deel van het alledaagse leven, ideaal voor merken om de aandacht van hun klanten te trekken. PowaTag stelt ze in staat om van impuls actie te maken, op het hoogtepunt van hun belangstelling. Mobiele technologie staat meer en meer in het middelpunt van het leven van mensen, en nergens zie je dat meer dan in Scandinavië. Het hoge smartphone gebruik en de voortgang naar een cashless society maakt het de perfecte omgeving om te laten zien wat PowaTag kan.”
 
AFA JCDecaux beschikt over 48 procent marktaandeel in Denemarken en gaat PowaTag in 20 belangrijke steden inzetten, onder meer Kopenhagem, Aarhus, Aalborg, Odense en Vejle.

PowaTag’s platform gebruikt een mix van technologieën, waaronder Bluetooth bakens, digitale audio watermerken, visuele tags, en embedded social media links. Meer dan 1,200 internationale merken hebben zich ingeschreven als PowaTag partner, die klanten in staat stelt producten binnen een paar seconden aan te schaffen. 

www.eng.afajcd.com
www.powa.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken