Q-Music verandert pay-off in 'You make us Q'
- 17 aug 2015 @ 13:32
- Redactie Media
Q-music heeft vanmorge een nieuw logo en nieuwe pay-off gelanceerd. Vanaf 31 augustus hanteert de radiozender de nieuwe baseline ‘You make us Q’. Daarmee komt de bekende slogan 'Q is good for you' te vervallen.
Met de baseline ‘You make us Q’ benadrukt Q-music de belangrijke rol die de luisteraars hebben en maakt zich daarmee klaar voor de toekomst. De radiozender viert deze maand zijn 10-jarig bestaan met de campagne ’10 jaar Q, THX TO YOU’. Dit is voor de zender het moment om terug te blikken op tien bijzondere jaren, maar tegelijkertijd ook om een blik op de toekomst te werpen.
Robert Bernink, algemeen directeur Q-music: ‘Sinds onze oprichting in 2005 is er een hoop veranderd. Niet alleen de manier van radio maken is veranderd, maar ook de manier waarop onze luisteraars in het leven staan. Onze luisteraars hebben de afgelopen jaren, zowel on-air als online, een steeds centralere rol gekregen. Dat is niet onopgemerkt gebleven, we maken een enorme groei door in marktaandeel, die wij graag willen continueren. Met deze veranderingen ijken we ook ons Q-gedachtengoed aan de tijdgeest van het nu én straks. Het is daarom niet meer dan logisch om deze stap te nemen. We maken ons product samen met onze luisteraars en dat mag gehoord worden’.
De transitie naar de nieuwe baseline zal voor luisteraars merkbaar worden in een geheel vernieuwde (audio)vormgeving en in communicatie-uitingen, met een zichtbare nieuwe, speelse look-and-feel. Op de radio zal Q-music vooral aandacht blijven geven aan popmuziek. Daarnaast draait het bij Q-music om plezier, beleving en acties die relevantie bieden voor de luisteraar. ‘Waar een radio-dj vroeger zijn eigen content bepaalde, is het nu essentieel om als dj midden in de samenleving te staan en te voelen wat er leeft onder onze luisteraars. Dat inzicht maakt onze programma's relevant en persoonlijk', aldus programmadirecteur Iwan Reuvekamp.
De introductie van het nieuwe logo en de nieuwe baseline betekent overigens niet dat Q-music afscheid neemt van haar missie om dagelijks energie, plezier en een goed gevoel te brengen in het leven van de luisteraar. De Q-dj’s zullen meer dan ooit met hun luisteraars op zoek gaan om dat juiste gevoel en die positieve kijk op het leven over te brengen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- slogan
- pay-off
- Q is good for you
- Robert Bernink
- You make us Q
- logo
- Q
- baseline
- radio
- 10 jaar
- Q-Music
- radiozender
- rebranding
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing