Q-Music verandert pay-off in 'You make us Q'

Q-Music verandert pay-off in 'You make us Q'
  • Media
  • 17 aug 2015 @ 13:32
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMediaRadioBranding

Q-music heeft vanmorge een nieuw logo en nieuwe pay-off gelanceerd. Vanaf 31 augustus hanteert de radiozender de nieuwe baseline ‘You make us Q’. Daarmee komt de bekende slogan 'Q is good for you' te vervallen.

Met de baseline ‘You make us Q’ benadrukt Q-music de belangrijke rol die de luisteraars hebben en maakt zich daarmee klaar voor de toekomst. De radiozender viert deze maand zijn 10-jarig bestaan met de campagne ’10 jaar Q, THX TO YOU’. Dit is voor de zender het moment om terug te blikken op tien bijzondere jaren, maar tegelijkertijd ook om een blik op de toekomst te werpen.

Robert Bernink, algemeen directeur Q-music: ‘Sinds onze oprichting in 2005 is er een hoop veranderd. Niet alleen de manier van radio maken is veranderd, maar ook de manier waarop onze luisteraars in het leven staan. Onze luisteraars hebben de afgelopen jaren, zowel on-air als online, een steeds centralere rol gekregen. Dat is niet onopgemerkt gebleven, we maken een enorme groei door in marktaandeel, die wij graag willen continueren. Met deze veranderingen ijken we ook ons Q-gedachtengoed aan de tijdgeest van het nu én straks. Het is daarom niet meer dan logisch om deze stap te nemen. We maken ons product samen met onze luisteraars en dat mag gehoord worden’.

De transitie naar de nieuwe baseline zal voor luisteraars merkbaar worden in een geheel vernieuwde (audio)vormgeving en in communicatie-uitingen, met een zichtbare nieuwe, speelse look-and-feel. Op de radio zal Q-music vooral aandacht blijven geven aan popmuziek. Daarnaast draait het bij Q-music om plezier, beleving en acties die relevantie bieden voor de luisteraar. ‘Waar een radio-dj vroeger zijn eigen content bepaalde, is het nu essentieel om als dj midden in de samenleving te staan en te voelen wat er leeft onder onze luisteraars. Dat inzicht maakt onze programma's relevant en persoonlijk', aldus programmadirecteur Iwan Reuvekamp.

De introductie van het nieuwe logo en de nieuwe baseline betekent overigens niet dat Q-music afscheid neemt van haar missie om dagelijks energie, plezier en een goed gevoel te brengen in het leven van de luisteraar. De Q-dj’s zullen meer dan ooit met hun luisteraars op zoek gaan om dat juiste gevoel en die positieve kijk op het leven over te brengen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken