Sanoma reorganiseert glossy's, Grazia in de verkoop

Sanoma reorganiseert glossy's, Grazia in de verkoop
  • Media
  • 18 aug 2015 @ 12:03
  • 17050 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintMerkenMediaJournalistiek

Uitgeverij Sanoma herstructureert zijn glossy-portfolio. De vier glossy's Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau presteren onvoldoende en worden 'opnieuw inricht ten behoeve van een betere aansluiting bij haar vrouwenportfolio'. Ook moet er een sterkere positie binnen entertainment worden gevonden. Grazia wordt afgestoten, de andere drie merken moeten meer gaan samenwerken met succesvollere vrouwentitels.

'De performance van de vier glossy-merken loopt niet in lijn met de ontwikkeling van de vrouwenmerken binnen Sanoma', die allen een marktleidende positie bekleden', zo laat de uitgever dinsdag weten. Sanoma gaat daarom het glossy-portfolio opnemen in het vrouwenportfolio en een focus aanbrengen op entertainment.

Louise van Nispen, Domain Director Women: ’Door het glossy-portfolio opnieuw in te richten sluiten deze merken beter aan bij het vrouwendomein, behalen we de synergie die we met SBS willen bereiken op het gebied van entertainment en anticiperen we op de ontwikkelingen in de markt.’

Eén gezamenlijke content-redactie

De glossy-merken Beau Monde, Marie Claire en 'Happy in Shape' gaan werken vanuit één contentredactie onder leiding van hoofdredacteur Claudia Straatmans. Vanuit deze redactie wordt de vertrouwde content geproduceerd en moet er een duidelijke focus komen op de gebieden Beauty, Lifestyle en Entertainment. De glossy's dienen nog meer samen te werken met sterke merken als Veronica Magazine en Shownieuws 'om op het gebied van entertainment samen verder te bouwen aan een marktleidende (video first) positie'.

Al eerder werd bekend dat Beau Monde-hoofdredacteur Ellen Litz vanaf heden de overstap maakt naar Sanoma-dochter Mood for Magazines, waar zij chef wordt van de Linda-specials.

Grazia wordt verkocht
Licentietitel Grazia heeft voor het mediabedrijf de minst sterke aansluiting bij de vrouwenmerken. 'Uit strategische overweging is dan ook besloten om voor deze titel een ander huis te vinden', aldus Sanoma. 'Nouveau heeft een naadloze aansluiting met het vrouwenportfolio en verhuist naar Hoofddorp.'

Als gevolg van de reorganisatie van het glossy-portfolio en het herschikken van functies worden naar verwachting vier medewerkers boventallig verklaard binnen de glossy-titels. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken