Viacom lanceert 'edgy' zender Spike in Nederland
- Media
- 18 aug 2015 @ 09:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieEntertainmentMediaVideo
- 18 aug 2015 @ 09:33
- Redactie Media
Viacom International Media Networks (VIMN) voegt per 1 oktober een nieuw merk toe aan haar bestaande portfolio: Spike. Spike biedt entertainment met een scherp randje voor volwassenen. De zender brengt originele programma’s zoals de toonaangevende reality-show Bellator MMA, waarin 's werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring.
Andere populaire Spike-progrtamma's zijn het veelbespoken Catch a Contractor, waarin host Adam Corolla en zijn team op zoek gaan naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers en de immens populaire hit-show Lip Sync Battle waarin celebrities een nummer naar eigen keuze playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.
Maurice Hols, General Manager VIMN Benelux: 'Na de VS en de UK is Nederland het derde land ter wereld waar wij het merk Spike introduceren. Een geweldige kans. De focus van Spike ligt op het non-lineaire aanbod van onze internationale content. Daarnaast zal het merk Spike een perfecte aanvulling zijn op ons merk,- en doelgroep portfolio met daarin de merken Comedy Central, Nickelodeon en MTV.'
Spike zal vanaf 1 oktober 2015 dagelijks te zien zijn van 21.00 uur tot en met 02.00 uur 's nachts op de back-end van Nickelodeon. Begin 2016 zal Spike worden uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Bellator MMA
- Lip Sync Battle
- VIMN
- Catch a Contractor
- Adam Corolla
- Spike
- Viacom
- Nickelodeon
- tv-zender
- programma's
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing