Wal-Mart: 'Cosmopolitan is porno'
- Media
- 10 aug 2015 @ 10:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintShowroomtrafficJournalistiekMerken
- 10 aug 2015 @ 10:17
- Redactie Media
Supermarktketen Wal-Mart heeft zijn winkels opgedragen om verschillende soorten tijdschriften van elkaar te scheiden in de schappen. Cosmopolitan ligt in het vervolg niet meer bij de jongerentijdschriften, maar bij de pornobladen. Meerdere supermarktketens gingen Wal-Mart al voor, aangemoedigd door belangenorganisatie NCSE.
Dit meldt Women's Wear Daily. Eerder besloten twee grote supermarktketens al om Cosmopolitan bij de pornografische bladen te leggen, omdat het tijdschrift ongepaste titels en coverfoto’s zou gebruiken om lezers te trekken.
Het Nationale Centrum voor Seksuele Exploitatie (NCSE) in de VS voert al langer actie om het blad niet meer bij de andere titels in het schap te leggen. Volgens een woordvoerder van NCSE 'promoot het blad een pornocultuur door middel van expliciete artikelen en afbeeldingen'.
Joanna Coles, hoofdredacteur van Cosmopolitan, liet eerder al weten dat het verplaatsen van het tijdschrift lijkt op censuur. 'Het geeft een verkeerd signaal af, namelijk dat de seksualiteit van jonge vrouwen beschamend is. Wij helpen juist om vrouwen in hun leven te ondersteunen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Cosmopolitan
- censuur
- seksualiteit
- vrouwen
- supermarkt
- porno
- instore
- magazine
- retail
- winkelschap
- tijdschrift
- schappen
- Nationale Centrum voor Seksuele Exploitatie
- Wal-Mart
- seks
- p0rn
- NCSE
- media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing