Wal-Mart: 'Cosmopolitan is porno'

Wal-Mart: 'Cosmopolitan is porno'
  • Media
  • 10 aug 2015 @ 10:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintShowroomtrafficJournalistiekMerken

Supermarktketen Wal-Mart heeft zijn winkels opgedragen om verschillende soorten tijdschriften van elkaar te scheiden in de schappen. Cosmopolitan ligt in het vervolg niet meer bij de jongerentijdschriften, maar bij de pornobladen. Meerdere supermarktketens gingen Wal-Mart al voor, aangemoedigd door belangenorganisatie NCSE.

Dit meldt Women's Wear Daily. Eerder besloten twee grote supermarktketens al om Cosmopolitan bij de pornografische bladen te leggen, omdat het tijdschrift ongepaste titels en coverfoto’s zou gebruiken om lezers te trekken.

Het Nationale Centrum voor Seksuele Exploitatie (NCSE) in de VS voert al langer actie om het blad niet meer bij de andere titels in het schap te leggen. Volgens een woordvoerder van NCSE 'promoot het blad een pornocultuur door middel van expliciete artikelen en afbeeldingen'.

Joanna Coles, hoofdredacteur van Cosmopolitan, liet eerder al weten dat het verplaatsen van het tijdschrift lijkt op censuur. 'Het geeft een verkeerd signaal af, namelijk dat de seksualiteit van jonge vrouwen beschamend is. Wij helpen juist om vrouwen in hun leven te ondersteunen.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken