Axel Springer wil Business Insider kopen

Axel Springer wil Business Insider kopen
  • Media
  • 24 sep 2015 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMediaOnlineJournalistiek

De Duitse uitgeverij Axel Springer zou op het punt staan de online zakenwebsite Business Insider te kopen. Daar zou een waardering van een half miljard euro tegenover staan.

Aanvankelijk spraken diverse media over een grote investering in Business Insider, maar volgens Re/code reppen bronnen over een volledige overname, zo meldt Emerce. Van een investering in 'BI' was trouwens al sprake: In januari verwierf Springer al een belang in de zakentitel ter waarde van 25 miljoen dollar.

Axel Springer hervormt zijn titelpakket rigoureus. Eerder gingen alle printtitels de deur al uit, naar een joint-venture. Vervolgens kocht het bedrijf het afgelopen jaren een aantal grote Europese media- en techbedrijven. Zo is Zanox onderdeel van het concern en hebben de Duitsers een belang in Politico Europe. Ook stond Huffington Post op het wensenlijstje.

Business Insider werd in New York opgericht door Henry Blodget, een financieel analist bij zakenbank Merrill Lynch die werd verdacht van fraude. Na een schikking mocht hij niet meer in de bankwereld werken, dus ging hij er maar over schrijven. Met veel zakelijk succes.  

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken