Endemol Shine en RTL maken opnieuw Smiths-campagne

Endemol Shine en RTL maken opnieuw Smiths-campagne
  • Media
  • 16 sep 2015 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesContentCommercialsBranded contentEntertainment

Na het succes van de crossmediale 'Gezellige Tijden'-campagne vorig jaar hebben Endemol Shine Nederland en RTL Nederland opnieuw een campagne ontwikkeld voor foodmerk Smiths. Zes zoutjes-smaken van Smiths worden tot leven gebracht. Deze karakters hebben een eigen strip op social media en spelen de hoofdrol in de winkelvloeractie rondom een exclusief GTST-bordspel.

Bij aankoop van twee zakken Smiths en een bijdrage van € 4,99 kan de consument het bordspel bestellen. In alle media-uitingen, zoals de tv-commercial, POS-materialen, outdoor advertising en op social media, communiceren de karakters van Smiths deze actie door het spelen van het spel. De campagne loopt in de maanden september en oktober. 

Met deze activatie bouwt Smiths voort op de 'Gezellige Tijden'-campagne uit 2014, waarin storytelling en gamification via de GTST TV-quiz en -app centraal stonden.

Endemol Shine Nederland legt zich toe op ontwikkeling, productie en exploitatie van creatieve content in alle genres en voor alle platforms. Het bedrijf is afzender van talloze succesvolle titels, zoals Goede Tijden Slechte Tijden, Miljoenenjacht, Hotter than my daughter, All you need is love, Moordvrouw, Eén tegen 100, Ik vertrek, 5 Jaar Later en Jinek. Ook is het bedrijf verantwoordelijk voor de productie van de voetbalkanalen van Fox en de Eredivisie. Het moederbedrijf is gevestigd in dertig landen.  



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken