Eurosport verlengt uitzendrechten Australian Open
- 22 sep 2015 @ 09:03
- Redactie Media
Sportplatform Eurosport heeft de exclusieve digitale en tv-rechten voor de Australian Open met vijf jaar verlengd. Het Grand Slam-tennistoernooi is daarmee in elk geval tot en met 2021 te zien in meer dan 50 Europese landen, waaronder Nederland.
De vernieuwde samenwerking met Tennis Australia, die geldt vanaf 2017, omvat ook de exclusieve live-rechten van de voorbereidende ATP-toernooien in Brisbane en Sydney, de World Tennis Challenge en de Hopman Cup. In totaal is de deal goed voor zo’n 300 uur aan live tennis, plus online coverage van alle beschikbare wedstrijden op de Eurosport Player.
Tennisfans kunnen overigens in 2016 al genieten van de Australian Open op Eurosport, met naast uitgebreide verslaggeving op zender ook alle matches live beschikbaar op de Eurosport Player. Dit jaar al bracht Eurosport Roland Garros en de US Open uitgebreider dan ooit in beeld, met veel nieuwe live shows en een recordaantal beschikbare courts op de Player.
Eurosport Groep is de toonaangevende pan-regionale sport-zender. Door middel van vaak exclusieve content en met behulp van technologische innovaties serveert het mediabedrijf sportfans de best denkbare live sportbeleving. De Eurosport Groep is onderdeel van ’s werelds grootste pay-tv platform Discovery Communications en heeft een cumulatief bereik van 222 miljoen kijkers in 91 landen in Europa, Azië-Pacific, Afrika en het Midden-Oosten. Vlaggenschip Eurosport bereikt 137 miljoen huishoudens in 54 landen, met meer dan 5.000 uur aan live sport op jaarbasis in twintig talen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- sport
- Grand Slam
- Europa
- Australian Open
- Hopman Cup
- televisie
- tv-rechten
- Eurosport
- player
- uitzendrechten
- rechten
- tennis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing