Instant Magazine krijgt groei-impuls van Newion Investments

Instant Magazine krijgt groei-impuls van Newion Investments
  • Media
  • 21 sep 2015 @ 00:19
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

In 2013 lanceerde Instant Magazine een online platform voor het maken van responsive digitale magazines. Publicaties die optimaal leesbaar zijn op smartphone, tablet en desktop.

Inmiddels bedient Instant Magazine ruim 250 klanten in 8 landen en zijn er meer dan 2.000 magazines gepubliceerd. Newion Investments brengt kennis en middelen in om de software verder te ontwikkelen en internationale groei mogelijk te maken.

De software van Instant Magazine wordt voor allerlei toepassingen ingezet. Van relatiemagazines tot personeelsbladen, van jaarverslagen tot digitale brochures. Maar ook nieuwsbrieven, eventverslagen en e-books worden in de tool gemaakt. Dat er behoefte is aan een gebruiksvriendelijke oplossing voor digitaal publiceren blijkt uit de tractie. Met klanten als PwC, Volvo, Sunweb, Rabobank, ASR, Zurich, Runner’s World, TimeOut, MPG en InShared is er in twee jaar een mooi portfolio opgebouwd.

Erik Aeyelts Averink, Partner bij Newion Investments: “We waren direct onder de indruk van het platform en het klantenportfolio van Instant Magazine. Met onze kennis van B2B software bedrijven en specifieke ervaring met het internationaliseren van marketing/CMS bedrijven kunnen we Instant Magazine echt helpen met de volgende stappen op weg naar internationaal marktleiderschap.„ 

Gebruikers kunnen nu met een intuïtief CMS hun digitale magazines vormgeven. Met Newion aan boord wordt het development team uitgebreid en het CMS doorontwikkeld naar een zogenaamde What You See Is What You Get editor. Daarmee wordt het nóg eenvoudiger om de magazines op te maken, te publiceren en verspreiden.

Instant Magazine geeft volledig inzicht in de interesse van lezers. Een deel van de investering wordt aangewend om de ‘marketing functionaliteiten’ verder uit te breiden. Joost Galama, CTO: 'Alles draait om relevantie. Op basis van leesgedrag en content engagement kunnen we lezersprofielen opbouwen. Met die data worden de lezers nóg beter voorzien van relevante content.'

Het platform wordt op een wereldwijd netwerk gehost. Zowel de software als de gepubliceerde magazines zijn via elke browser toegankelijk. Daarmee is het product ontzettend schaalbaar. Daan Reijnders, CEO: 'We zien een flinke toename van klanten in de UK en Scandinavische landen. Maar ook uit de USA krijgen we steeds meer aanvragen. We bereiken onze klanten primair via online kanalen. Met de investering zijn we in staat een veel groter bereik te creëren en onze websales te optimaliseren.'

www.newion-investments.com

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken