Mediaxplain nieuw bureau van speelgoedgigant Clementoni

Mediaxplain nieuw bureau van speelgoedgigant Clementoni
  • Media
  • 17 sep 2015 @ 10:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauPromotieStrategieMerken

Clementoni heeft mediabureau Mediaxplain geselecteerd om haar mediabelangen in Nederland te behartigen. Het onafhankelijke bureau is afgelopen maand al gestart met de ontwikkeling van de mediastrategie en -inkoop voor Clementoni Baby, waarvan de eerste campagne deze maand van start gaat.

De Italiaanse speelgoedgigant begeeft zich met name in de markt van babyspeelgoed (Clementoni Baby) en educatief speelgoed (Science&Play). Het speelgoed wordt in Nederland onder andere verkocht bij Blokker, Intertoys, Bart Smit, Toys XL en Bol.com. Het contact met Clementoni is tot stand gekomen via het Columbus Media International-netwerk. De campagne die vanaf september start, bevat onder meer print, redactionele aandacht en digital advertising. Het is voor het eerst dat Clementoni gaat adverteren op de Nederlandse markt.

Sander Bots, manager Business Development bij Mediaxplain: 'Al meer dan 40 jaar speelt creativiteit, passie en aandacht voor kwaliteit een centrale rol bij Clementoni; dit sluit naadloos aan op de manier van werken bij Mediaxplain. Ik ben dan ook zeer blij dat Clementoni ons heeft gekozen voor de Nederlandse markt.'

Met een bewezen geïntegreerde methode biedt Mediaxplain een totaalaanpak voor complexe communicatievraagstukken. Naast de inkoop van media, richt Mediaxplain zich dagelijks op communicatie-uitdagingen die vragen om een strategische aanpak en een helder verhaal, dat verder gaat in het gebruik van media dan inkoop van advertentieruimte alleen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken