Washington Post blokkeert ad blockers

Washington Post blokkeert ad blockers
  • Media
  • 14 sep 2015 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingMediaReclameOnline

The Washington Post blokkeert de toegang tot artikelen voor mensen die een ad blocker gebruiken om advertenties te weren. Desktop-gebruikers worden omgeleid naar een abonnementspagina van de Amerikaanse krant of krijgen een melding met het verzoek de ad blocker uit te zetten als ze artikelen van de Washington Post willen lezen.

Volgens Buzzfeed zijn er nog wel mogelijkheden om toch artikelen te lezen zonder het uitschakelen van de ad blocker, maar voor The Washington Post is het ook deels een symbolische actie. De toonaangevende krant wil naar eigen zeggen alleen duidelijk maken dat journalistiek online niet gratis is, zoals velen lijken te denken.

'Zonder inkomsten via abonnementen en advertenties kunnen we niet de journalistieke verhalen leveren die mensen van ons verwachten als ze naar onze site komen', aldus een woordvoerder van de krant. 'We testen op dit moment verschillende manieren om te zien wat de lezer beweegt om ofwel advertenties toe te staan of om een abonnement te nemen.'

Lees ook de MT-column over ad blockers van voormalig Vea-voorzitter Frans Blanchard. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken