Publicis Groupe wisselt leiding bij Vivaki Exchange

Publicis Groupe wisselt leiding bij Vivaki Exchange
  • Media
  • 21 okt 2015 @ 09:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauOnline advertisingStrategie

Publicis past de leiding aan bij dochter VivaKi Exchange. Tom Staphorsius is benoemd tot Chief Trading Officer van VivaKi. Zijn verantwoordelijkheden concentreren zich op alle trading-contacten en contracten met de mediapartijen voor alle accounts. De benoeming maakt onderdeel uit van jaarlijks wisselende leiding over VivaKi door de mediabedrijven Starcom en ZenithOptimedia.

George Goudsblom en Aart Kok zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van VivaKi Exchange, waarbij Goudsblom primair new business en de link naar de internationale netwerken oppakt en Kok interne zaken.

Linda Boks is 'Country Chair' van VivaKi Exchange

Naar internationaal model wisselen de CEO’s van ZenithOptimedia (Linda Boks) en Starcom (Cornelie Weller) de Country Chair-positie van Vivaki. Deze positie alterneert per jaar; Boks heeft deze in 2015. Dit wisselende voorzitter-model resulteert in een geoptimaliseerde betrokkenheid van beide labels bij VivaKi Exchange, het gedeelde trading-label van Publicis Groupe, ter optimalisatie van de effectiviteit en efficiency van deze dienstverlening naar klanten.

'Door deze benoeming tot Chief Trading Officer is het voor mij trading dat de klok slaat', zegt Tom Staphorsius. 'Deze afbakening stelt mij in staat om me zonder afleiding te focussen op mijn specialisme. Dit zal zeker een impuls geven aan de effectiviteit en efficiency van het resultaat.'

Linda Boks, CEO van ZenithOptimedia: 'Wij streven van oudsher altijd naar het begeleiden van medewerkers naar de meest senior mogelijk positie. Het is mooi dat dit ook binnen VivaKi Exchange van toepassing is.'

Human Experience Company

Cornelie Weller, CEO van Starcom: 'Wij zijn de Human Experience Company en gaan er van uit dat je mensen in hun kracht moet inzetten. Het driemanschap Staphorsius, Goudsblom en Kok ademt dat uit en ligt zo prima in ons verlengde.'

VivaKi is opgericht in 2008 om de digitale transformatie en expertise van de Publicis Groupe en haar bureaus te versnellen. Nu bundelt VivaKi betaalde media, ad-technologie en data ten behoeve van groei van klanten. Vanuit twee divisies biedt VivaKi haar diensten aan: VivaKi Operating System (VOS) en VivaKi Exchange (VX). In Nederland zijn twintig medewerkers actief. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken