Publicis Groupe wisselt leiding bij Vivaki Exchange
- Media
- 21 okt 2015 @ 09:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediabureauOnline advertisingStrategie
- 21 okt 2015 @ 09:20
- Redactie Media
Publicis past de leiding aan bij dochter VivaKi Exchange. Tom Staphorsius is benoemd tot Chief Trading Officer van VivaKi. Zijn verantwoordelijkheden concentreren zich op alle trading-contacten en contracten met de mediapartijen voor alle accounts. De benoeming maakt onderdeel uit van jaarlijks wisselende leiding over VivaKi door de mediabedrijven Starcom en ZenithOptimedia.
George Goudsblom en Aart Kok zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van VivaKi Exchange, waarbij Goudsblom primair new business en de link naar de internationale netwerken oppakt en Kok interne zaken.
Linda Boks is 'Country Chair' van VivaKi Exchange
Naar internationaal model wisselen de CEO’s van ZenithOptimedia (Linda Boks) en Starcom (Cornelie Weller) de Country Chair-positie van Vivaki. Deze positie alterneert per jaar; Boks heeft deze in 2015. Dit wisselende voorzitter-model resulteert in een geoptimaliseerde betrokkenheid van beide labels bij VivaKi Exchange, het gedeelde trading-label van Publicis Groupe, ter optimalisatie van de effectiviteit en efficiency van deze dienstverlening naar klanten.
'Door deze benoeming tot Chief Trading Officer is het voor mij trading dat de klok slaat', zegt Tom Staphorsius. 'Deze afbakening stelt mij in staat om me zonder afleiding te focussen op mijn specialisme. Dit zal zeker een impuls geven aan de effectiviteit en efficiency van het resultaat.'
Linda Boks, CEO van ZenithOptimedia: 'Wij streven van oudsher altijd naar het begeleiden van medewerkers naar de meest senior mogelijk positie. Het is mooi dat dit ook binnen VivaKi Exchange van toepassing is.'
Human Experience Company
Cornelie Weller, CEO van Starcom: 'Wij zijn de Human Experience Company en gaan er van uit dat je mensen in hun kracht moet inzetten. Het driemanschap Staphorsius, Goudsblom en Kok ademt dat uit en ligt zo prima in ons verlengde.'
VivaKi is opgericht in 2008 om de digitale transformatie en expertise van de Publicis Groupe en haar bureaus te versnellen. Nu bundelt VivaKi betaalde media, ad-technologie en data ten behoeve van groei van klanten. Vanuit twee divisies biedt VivaKi haar diensten aan: VivaKi Operating System (VOS) en VivaKi Exchange (VX). In Nederland zijn twintig medewerkers actief.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Linda Boks
- Vivaki
- mediabureau
- Tom Staphorsius
- ZenithOptimedia
- leiding
- Vivaki Exchange
- bureau
- Starcom
- strategie
- Publicis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing