Reclame Code Commissie veroordeelt 'lullen in reet' Popoz
- Media
- 13 okt 2015 @ 15:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameTelevisieEntertainmentMedia
- 13 okt 2015 @ 15:05
- Redactie Media
De Reclame Code Commissie heeft op de makers van de actiefilm Popoz verzocht om de reclame-trailer niet meer uit te zenden. Hierin spreekt één van de personages de zin uit: 'Ik heb in mijn leven al genoeg lullen in mijn reet gehad om te weten wanneer ik genaaid word.'
Producent NL Film en distributeur Dutch FilmWorks hebben een brief ontvangen waarin wordt gevraagd de tv-commercial niet meer uit te zenden. Er wordt geklaagd over het feit dat de commercial 'midden op de dag op een open kanaal wordt uitgezonden terwijl mijn kleine kinderen naar de radio luisteren,' aldus de Reclame Code Commissie.
Popoz is een film gebaseerd op een succesvolle tv-serie van Comedy Central over de politieagenten Ivo (Huub Smit) en Randy (Sergio Hasselbaink) die zich gedragen alsof ze zich in een Amerikaanse politieserie bevinden. De film zit vol geweld en seksisme. Volgens de Kijkwijzer is hij geschikt voor 12 jaar en ouder.
'We hebben gekozen om te adverteren op radiozenders met dezelfde doelgroep als de film,' stelt een woordvoerder van NL Film. 'Dat zijn geen jonge kinderen, maar we kunnen niet controleren of die wel of niet meeluisteren.' Desalniettemin zegt de producent de klacht serieus te nemen.
Het is niet de eerste keer dat de RCC zich buigt over de campagne van een speelfilm. Een paar jaar geleden was er ophef over de (te) griezelige posters van de horrorfilm Sint van regisseur Dick Maas. De commissie oordeelde toen dat de posters mochten blijven hangen omdat 'de grens van het ontoelaatbare niet wordt overschreden.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- trailer
- Popoz
- commercial
- RCC
- film
- Reclame Code Commissie
- speelfilm
- klacht
- lullen
- reclame
- Comedy Central
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing