Zeven winnaars bij NRC Charity Awards
- Media
- 8 okt 2015 @ 09:36
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - AwardsPrintJournalistiekReclame
- 8 okt 2015 @ 09:36
- Redactie Media
Amnesty International, Vereniging van Nederlandse Voedselbanken en Nicolaas G. Pierson Foundation zijn de winnaars van de Vakjuryprijzen van de NRC Charity Awards 2015. Daarnaast heeft de vakjury een extra prijs uitgereikt, namelijk een eervolle vermelding voor Vluchtelingenwerk Nederland. De Publieksprijzen gaan naar Wereld Natuur Fonds, Stichting Bont voor Dieren en Stichting Duchenne Parent Project. De awards zijn woensdag uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC, in Theater Amsterdam.
De afgelopen vier maanden gingen zowel de jury als het publiek op zoek naar de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie van goede doelen in Nederland. Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Astrid Prummel (hoofdredacteur Adformatie), Pim Gerrits (creatief directeur Lemz) en Edward de Ridder (eigenaar reclamebureau Noise) selecteerden 24 goede doelen die in aanmerking kwamen voor de vakjury- of publieksprijs. Op één van deze 24 uitingen kon het publiek in de periode van maandag 27 juli tot en met vrijdag 11 augustus stemmen.
De vakjury beoordeelden de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht. En daarnaast sluiten bij deze uitingen tekst en beeld op elkaar aan.'
De publieksprijzen werden uitgereikt aan de goede doelen die volgens het publiek de meest indrukwekkende advertentie instuurde. In totaal zijn er 56.528 stemmen uitgebracht.
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit advertentieruimte ter waarde van €75.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW). Dit bedrag kan worden ingezet in NRC Handelsblad, nrc.next of NRC Weekend.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing