Zeven winnaars bij NRC Charity Awards

Zeven winnaars bij NRC Charity Awards
  • Media
  • 8 okt 2015 @ 09:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsPrintJournalistiekReclame

Amnesty International, Vereniging van Nederlandse Voedselbanken en Nicolaas G. Pierson Foundation zijn de winnaars van de Vakjuryprijzen van de NRC Charity Awards 2015. Daarnaast heeft de vakjury een extra prijs uitgereikt, namelijk een eervolle vermelding voor Vluchtelingenwerk Nederland. De Publieksprijzen gaan naar Wereld Natuur Fonds, Stichting Bont voor Dieren en Stichting Duchenne Parent Project. De awards zijn woensdag uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC, in Theater Amsterdam.

De afgelopen vier maanden gingen zowel de jury als het publiek op zoek naar de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie van goede doelen in Nederland. Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Astrid Prummel (hoofdredacteur Adformatie), Pim Gerrits (creatief directeur Lemz) en Edward de Ridder (eigenaar reclamebureau Noise) selecteerden 24 goede doelen die in aanmerking kwamen voor de vakjury- of publieksprijs. Op één van deze 24 uitingen kon het publiek in de periode van maandag 27 juli tot en met vrijdag 11 augustus stemmen.

De vakjury beoordeelden de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht. En daarnaast sluiten bij deze uitingen tekst en beeld op elkaar aan.'

De publieksprijzen werden uitgereikt aan de goede doelen die volgens het publiek de meest indrukwekkende advertentie instuurde. In totaal zijn er 56.528 stemmen uitgebracht.

De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit advertentieruimte ter waarde van €75.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW). Dit bedrag kan worden ingezet in NRC Handelsblad, nrc.next of NRC Weekend. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken