John de Mol steekt geld in PostNL
- Media
- 12 nov 2015 @ 12:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkMediaMediastrategie
- 12 nov 2015 @ 12:59
- Redactie Media
Mediamagnaat John de Mol heeft een belang verworven in postbedrijf PostNL. Het is zijn tweede investering in korte tijd in een Nederlands beursgenoteerd bedrijf. In augustus nam de tv-tycoon al een aandeel in navigatiespecialist TomTom.
De investering in PostNL wordt aan het FD bevestigd door ingewijden rond De Mol. In eerste instantie gaat het om een belang van 3%, dat op termijn zal worden vergroot naar 5%. Gelet op de huidige koers van 3,01 euro per aandeel zou het totale pakket grofweg 67 miljoen euro waard zijn.
De belegging is opmerkelijk, omdat bedrijven en consumenten steeds minder post versturen. PostNL kampt al jaren met forse volumedalingen op de markt voor postbezorging, met als gevolg een daling van de beurswaarde met bijna 30% in de afgelopen twee jaar.
De Mol zou echter grote waarde zien in het fijnmazige distributienetwerk van PostNL, aldus het FD. Dat kan van pas komen nu consumenten steeds meer aankopen doen op internet. De Mol denkt dat het postbedrijf kan profiteren van de groeiende vraag naar pakketbezorging.
Pakketbezorging is op dit moment al een belangrijke groeimotor voor PostNL. De volumes op dit vlak groeiden in het derde kwartaal met 8,6%. PostNL wil de pakketdivisie verder uitbouwen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing