John de Mol steekt geld in PostNL

John de Mol steekt geld in PostNL
  • Media
  • 12 nov 2015 @ 12:59
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkMediaMediastrategie

Mediamagnaat John de Mol heeft een belang verworven in postbedrijf PostNL. Het is zijn tweede investering in korte tijd in een Nederlands beursgenoteerd bedrijf. In augustus nam de tv-tycoon al een aandeel in navigatiespecialist TomTom.

De investering in PostNL wordt aan het FD bevestigd door ingewijden rond De Mol. In eerste instantie gaat het om een belang van 3%, dat op termijn zal worden vergroot naar 5%. Gelet op de huidige koers van 3,01 euro per aandeel zou het totale pakket grofweg 67 miljoen euro waard zijn.

De belegging is opmerkelijk, omdat bedrijven en consumenten steeds minder post versturen. PostNL kampt al jaren met forse volumedalingen op de markt voor postbezorging, met als gevolg een daling van de beurswaarde met bijna 30% in de afgelopen twee jaar.

De Mol zou echter grote waarde zien in het fijnmazige distributienetwerk van PostNL, aldus het FD. Dat kan van pas komen nu consumenten steeds meer aankopen doen op internet. De Mol denkt dat het postbedrijf kan profiteren van de groeiende vraag naar pakketbezorging.

Pakketbezorging is op dit moment al een belangrijke groeimotor voor PostNL. De volumes op dit vlak groeiden in het derde kwartaal met 8,6%. PostNL wil de pakketdivisie verder uitbouwen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken