Koerswijziging voor YPCA: focus op 'radiofabriek'
- Media
- 16 nov 2015 @ 09:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RadioZakelijkDigitaalMediastrategie
- 16 nov 2015 @ 09:17
- Redactie Media
Het Hilversumse mediabedrijf YPCA gaat zich met ingang van 1 januari 2016 volledig richten op zijn online radioactiviteiten en de verdere uitbouw van de eigen 'radiofabriek'. Directeur Lars Schotanus: 'De doorbraak van internetradio is aangebroken.'
YPCA startte in 2001 als telefonische dienstverlener, maar ontwikkelde zich de afgelopen jaren al steeds meer tot mediabedrijf. De ervaring van beide oprichters, Jaco Bal en Lars Schotanus, bij respectievelijk Telecom (KPN) en Media (Radio 538, TMF) werden gecombineerd in YPCA. Het bedrijf was als één van de eersten actief in Nederland met online radio.
'We hebben altijd gezegd dat we erbij willen zijn als internetradio echt doorbreekt. Dat moment is nu aangebroken', zegt YPCA-directeur Lars Schotanus. 'We hebben de afgelopen jaren met onze radiostations Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio een mooie voorsprong opgebouwd in internetradioland en die willen we nu verder gaan uitbouwen. Over een aantal jaren zal de huidige FM gaan verdwijnen en zal online radio in onze ogen dé standaard worden. Tijd dus om door te pakken.'
Callcenters afgestoten
Vanaf 1 januari 2016 worden de callcenter-activiteiten van YPCA overgedragen aan Direct Teleservice in Arnhem. Dit bedrijf bestaat al ruim 20 jaar en verzorgt dag en nacht telefonische opvang voor bedrijven en organisaties. De afgelopen jaren werden al de meeste telefoongesprekken van YPCA buiten kantoortijden door Direct Teleservice afgehandeld. Vanaf januari worden nu ook de telefoongesprekken tijdens kantoortijden vanuit Arnhem opgevangen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing