Koerswijziging voor YPCA: focus op 'radiofabriek'

Koerswijziging voor YPCA: focus op 'radiofabriek'
  • Media
  • 16 nov 2015 @ 09:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • RadioZakelijkDigitaalMediastrategie

Het Hilversumse mediabedrijf YPCA gaat zich met ingang van 1 januari 2016 volledig richten op zijn online radioactiviteiten en de verdere uitbouw van de eigen 'radiofabriek'. Directeur Lars Schotanus: 'De doorbraak van internetradio is aangebroken.'

YPCA startte in 2001 als telefonische dienstverlener, maar ontwikkelde zich de afgelopen jaren al steeds meer tot mediabedrijf. De ervaring van beide oprichters, Jaco Bal en Lars Schotanus, bij respectievelijk Telecom (KPN) en Media (Radio 538, TMF) werden gecombineerd in YPCA. Het bedrijf was als één van de eersten actief in Nederland met online radio.

'We hebben altijd gezegd dat we erbij willen zijn als internetradio echt doorbreekt. Dat moment is nu aangebroken', zegt YPCA-directeur Lars Schotanus. 'We hebben de afgelopen jaren met onze radiostations Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio een mooie voorsprong opgebouwd in internetradioland en die willen we nu verder gaan uitbouwen. Over een aantal jaren zal de huidige FM gaan verdwijnen en zal online radio in onze ogen dé standaard worden. Tijd dus om door te pakken.'

Callcenters afgestoten

Vanaf 1 januari 2016 worden de callcenter-activiteiten van YPCA overgedragen aan Direct Teleservice in Arnhem. Dit bedrijf bestaat al ruim 20 jaar en verzorgt dag en nacht telefonische opvang voor bedrijven en organisaties. De afgelopen jaren werden al de meeste telefoongesprekken van YPCA buiten kantoortijden door Direct Teleservice afgehandeld. Vanaf januari worden nu ook de telefoongesprekken tijdens kantoortijden vanuit Arnhem opgevangen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken