KPN start vandaag VOD-dienst Play
- Media
- 2 nov 2015 @ 10:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieVerdienmodellenMedia
- 2 nov 2015 @ 10:53
- Redactie Media
KPN introduceert vandaag Play, Deze nieuwe dienst combineert populaire live tv-zenders met een ruim Video On Demand-aanbod van films en series in een app die beschikbaar is voor iedereen met een internetverbinding.
Play heeft een introductieprijs van € 11,99 per maand en is maandelijks opzegbaar. In juni werd Play gedemonstreerd en afgelopen periode is de bètaversie getest door een closed user group van zo’n 2.000 personen. De feedback die KPN heeft gekregen van deze testgroep is en wordt gebruikt bij de samenstelling van de app.
Frank van der Post, Chief Commercial Officer bij KPN: 'Ons kijkgedrag verandert. We willen steeds meer zelf bepalen waar en wanneer we televisie of series kijken. En Play geeft je deze vrijheid. Bovendien maakt Play tv-kijken persoonlijk door altijd een interessante selectie van relevante programma’s te bieden. Zo geeft de app suggesties op basis van het kijkgedrag, kunnen mensen een eigen pinbord maken met programma’s, series en films en kunnen vrienden elkaar tippen over must-see's.'
Play: 22 zenders
Play bevat 22 lineaire tv-zenders, HBO en HBO On Demand (films, series en documentaires). De app biedt naast HBO nog meer VOD-content van onder andere Comedy Central, TLC, Nickelodeon, Discovery en videoclips van Xite. Via Programma Gemist zijn uitzendingen van NPO 1,2,3 en SBS6, Net 5 en Veronica tot zeven dagen terug te zien.
Daarnaast is het mogelijk om opnames in te plannen en overal in Nederland terug te kijken wanneer dat het beste uitkomt. Gecombineerd met een Google Chromecast kan bovendien alle content op een televisie worden bekeken.
Speciale programma's
Play is beschikbaar voor iedereen met internet, thuis en onderweg, en voor zowel iOS als Android. En dat hoeft geen internet van KPN te zijn. Play wordt de komende tijd doorontwikkeld om bijvoorbeeld HD-kwaliteit en een browserversie voor laptop en pc toe te voegen. Naast de lineaire tv-zenders en HBO zal ook een aantal nieuwe en unieke programma’s beschikbaar gemaakt worden die KPN speciaal heeft gemaakt samen met partners.
Play wordt geïntroduceerd met een speciaal introductieaanbod. Consumenten die vóór 2016 een abonnement op Play nemen, kijken de eerste maand gratis en betalen de eerste elf maanden € 11,99 per maand. Daarna zal Play € 14,99 per maand gaan kosten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing