Mediabureau Mediaxplain gaat 7 dagen per week open

Mediabureau Mediaxplain gaat 7 dagen per week open
  • Media
  • 23 nov 2015 @ 09:55
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediabureauStrategieZakelijk

Strategisch mediabureau Mediaxplain opent vanaf januari zeven dagen per week haar deuren. Met deze weekendopening geeft het bureau gehoor aan de groeiende vraag vanuit opdrachtgevers om ook op zaterdag en zondag gebruik te kunnen maken van de volledige dienstverlening. Eigen onderzoek leert dat de meeste mediabureaus onbereikbaar zijn in het weekend.

Naast consultants vanuit het digitale domein (display, search en social) is er elk weekend op het bureau van Mediaxplain ook tenminste één overall mediaconsultant aanwezig. Deze pakt ad hoc vragen voor mediaplannen en mediumtype-overschrijdende vraagstukken op. Desgewenst kunnen ook afspraken op zaterdag of zondag plaatsvinden. Twee launching clients maken vanaf het nieuwe jaar al direct gebruik van het weekendpakket van het bureau.

De dagelijkse leiding van Mediaxplain, Pascal van Meijel en Christiaan van Betuw, zien de uitbreiding van het dienstenaanbod naar de weekenddagen als een logische stap in deze tijd: 'Media-inzet en communicatie houdt geen rekening met traditionele kantoortijden. Al geruime tijd voeren onze consultants ’s avonds en in het weekend optimalisaties, creatiewissels en webcare-activiteiten uit. Daarnaast zien we de vraag naar ad hoc advies het laatste jaar sterk stijgen. Vrijdag briefen en maandag een eerste voorstel willen, is zeker geen uitzondering meer.'

Van Meijel stelt dat zijn bureau met het creëren van een fysieke plek waar consultants ook in het weekend samenkomen en waar klantvragen dan gezamenlijk beantwoord worden, 'de stap zet waarmee deze vraag vanuit de markt ambitieus opgepakt wordt'.

Evolutie naar 'always on'

Onder invloed van digitale en sociale media maakt de communicatiebranche een sterke ontwikkeling door richting communiceren en interacteren op momenten waarop de ontvanger van de boodschap het zelf toestaat. Een logische verschuiving van push naar pull. Mediaxplain concludeert dat de branche daar zelf nog weinig in is meegegaan. Zij zet met de voorgenomen weekendopening de deur open voor merken en organisaties die geloven in een verdere evolutie van deze communicatievorm.

Twee opdrachtgevers van Mediaxplain worden in het project als launching clients direct in grote vorm meegenomen in de weekenddiensten. Zij gaan zowel qua briefingmomenten als in creatiewisselschema’s, webcarefrequentie en in het optimalisatie/rapportage-stramien optimaal profiteren van de 'always on'-diensten. Het op deze wijze in het weekend kunnen rekenen op een multidisciplinaire aanpak en dienstverlening van je bureau op een vaste locatie blijkt bovendien uniek.

Belronde langs mediabureaus

In een willekeurige belronde op zaterdag 17 oktober langs 28 Nederlandse media- en communicatiebureaus, concludeerde Mediaxplain dat bij 23 van deze bureaus telefoon niet eens opgenomen werd. Ook werd er bij hen niet middels een bandje verwezen naar een ander nummer. Bij drie bureaus vroeg het antwoordapparaat om in geval van spoed te bellen naar een ander nummer. In slechts twee gevallen werd de telefoon (na doorschakeling) wel opgenomen. Deze cijfers staan in schril contrast met de interactie en optimalisatievragen op weekenddagen en de mogelijkheden om ad hoc in te haken op voorvallen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken