MeMo2 opent Data Science Center in Groningen
- Media
- 24 nov 2015 @ 00:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediabureauOnderzoekReclame
- 24 nov 2015 @ 00:05
- Redactie Media
MeMo2 heeft een eigen Data Science Center geopend in Groningen. Het Data Science Center biedt ondersteuning aan de lopende nationale en internationale media, marketing en communicatie onderzoeksprojecten van MeMo2. Hiermee speelt het onafhankelijke onderzoeks- en consultingbureau in op de toenemende vraag naar crossmedia attributie en complexe data-analyses.
Het nieuwe Data Science Center geeft invulling aan de visie van MeMo2 om kennis op het gebied van kwantitatief marktonderzoek met geavanceerde internettechnologie te combineren (MeMo2 werd hiervoor in 2012 al gekozen tot Marktonderzoeksbureau van het jaar). MeMo2 Data Scientists zijn sinds 2010 actief in Amsterdam, voor de ondersteuning van de marketing en communicatie data-toepassingen is nu tevens het nieuwe Data Science Center in Groningen beschikbaar.
Groningen heeft als doelstelling om dé kennis- en innovatiestad van Europa te worden. Met de keuze voor Groningen wil MeMo2 profiteren van de kennis op het gebied van innovatie en het talent die de stad te bieden heeft. In Groningen zal MeMo2 tevens haar samenwerking met de Hanzehogeschool Groningen intensiveren.
MeMo2 Data Scientists analyseren de effectiviteit van marketing communicatie door on- & offline performance te relateren aan brand- en crossmedia tracking (o.a. Brand Awareness, Campagnewaardering), (be)zoekgedrag (webanalyse, Google, iBeacons), social media (Facebook, Twitter engagement) en campagne exposure (o.a. RTV GRP’s, Outdoor VAC, Facebook advertising, DMA zichtbaarheid + bereik). Het team van Data Scientists heeft ruime ervaring met third party analysetools zoals R, Microsoft Azure of IBM AMOS, welke dienen voor de complexe media mix modelling en efficiency analyses. Hiermee is de kennis voorhanden om advies te geven hoe marketing en media budgetten beter kunnen renderen. MeMo2 Data Scientists vormen de brug tussen data en inzichten voor effectiever Brand- en Communicatiemanagement. Momenteel draait het Data Science Center ruim 20 (inter-)nationale complexe measurement en attributie projecten per week.
MeMo2 is een onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau gespecialiseerd in het meten, kwantificeren en optimaliseren van reclame-effecten. MeMo2 stelt adverteerders, bureaus en uitgevers in staat om de effectiviteit, accountability en ROI van crossmedia-investeringen (televisie, online, radio, print, outdoor, mobiel, evenementen en/of sponsoring) significant te verbeteren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing