Merken geven SOS Kinderdorpen zendtijd bij SBS cadeau
- Media
- 24 nov 2015 @ 07:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameMaatschappijCommercialsTelevisie
- 24 nov 2015 @ 07:46
- Redactie Media
SOS Kinderdorpen is op dinsdag 24 november exact 50 jaar actief in Nederland. Het werk is nog altijd actueel: het goede doel helpt 80.000 kinderen die er alleen voor staan aan een liefdevolle 'SOS-familie' in 134 landen. Speciaal voor de verjaardag van SOS Kinderdorpen geven vijftien merken reclame-zendtijd aan de NGO cadeau bij SBS Broadcasting.
Omdat SOS Kinderdorpen Nederland precies vijftig jaar geleden werd opgericht, hebben de kinderhulporganisatie en SBS Broadcasting een unieke actie op touw gezet om aandacht te vragen voor deze bijzondere dag. Bedrijven is gevraagd SOS te steunen door vijf seconden mediaruimte te doneren.
In de speciale commercial van slechts enkele seconden feliciteert elk bedrijf SOS Kinderdorpen met haar 50-jarig jubileum. De reacties waren enthousiast, zo blijkt: vijftien merken doneren mediazendtijd aan SOS Kinderdorpen.
Directeur Margot Ende: 'We zijn de bedrijven ontzettend dankbaar voor hun steun aan ons. Nog steeds staan er vele miljoenen kinderen alleen voor, of lopen de kans er alleen voor komen te staan. De huidige vluchtelingencrisis toont eens te meer aan hoe belangrijk het is om te zorgen voor een veilige en liefdevolle familiebasis voor kinderen. Dat doen wij in landen waar wij al decennia zitten, zoals in Syrië waar hulp nu meer nodig is dan ooit.'
Met deze vernieuwende manier van steun geven, helpen bedrijven om de zichtbaarheid van SOS Kinderdorpen in deze jubileumweek enorm te verhogen, aldus Ende. 'Dit is ontzettend waardevol voor een goed doel als SOS Kinderdorpen. De reacties van bedrijven op het voorstel om mediaruimte te doneren, was overweldigend. Vanwege de vele aanmeldingen worden de felicitaties nu over 3 dagen uitgesmeerd. Ik ben erg trots op dit resultaat.'
De spot van vijf seconden werd belangeloos geproduceerd door bureau Worldfamous.nl. De merken die meedoen aan de actie zijn 100%nl Magazine, Koninklijke Auping, Dr.Oetker, Parship, OMD Nederland, Rabobank, Dr. Hauschka, Vriendin, SBS9, Veronica, Net5, SBS6, Streetwise, Katja en Corendon. Op 24, 25 en 26 november is de spot te zien op de kanalen SBS6, Net5, SBS9 en Veronica. Een voorbeeld van de spot staat hieronder, met in dit geval Rabobank.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- donatie
- reclame
- NGO
- SOS Kinderdorpen
- SBS
- televisie
- 50 jaar
- zendtijd
- merken
- goed doel
- jubileum
- sponsoring
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing