Merken geven SOS Kinderdorpen zendtijd bij SBS cadeau

Merken geven SOS Kinderdorpen zendtijd bij SBS cadeau
  • Media
  • 24 nov 2015 @ 07:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMaatschappijCommercialsTelevisie

SOS Kinderdorpen is op dinsdag 24 november exact 50 jaar actief in Nederland. Het werk is nog altijd actueel: het goede doel helpt 80.000 kinderen die er alleen voor staan aan een liefdevolle 'SOS-familie' in 134 landen. Speciaal voor de verjaardag van SOS Kinderdorpen geven vijftien merken reclame-zendtijd aan de NGO cadeau bij SBS Broadcasting.

Omdat SOS Kinderdorpen Nederland precies vijftig jaar geleden werd opgericht, hebben de kinderhulporganisatie en SBS Broadcasting een unieke actie op touw gezet om aandacht te vragen voor deze bijzondere dag. Bedrijven is gevraagd SOS te steunen door vijf seconden mediaruimte te doneren.

In de speciale commercial van slechts enkele seconden feliciteert elk bedrijf SOS Kinderdorpen met haar 50-jarig jubileum. De reacties waren enthousiast, zo blijkt: vijftien merken doneren mediazendtijd aan SOS Kinderdorpen.

Directeur Margot Ende: 'We zijn de bedrijven ontzettend dankbaar voor hun steun aan ons. Nog steeds staan er vele miljoenen kinderen alleen voor, of lopen de kans er alleen voor komen te staan. De huidige vluchtelingencrisis toont eens te meer aan hoe belangrijk het is om te zorgen voor een veilige en liefdevolle familiebasis voor kinderen. Dat doen wij in landen waar wij al decennia zitten, zoals in Syrië waar hulp nu meer nodig is dan ooit.'

Met deze vernieuwende manier van steun geven, helpen bedrijven om de zichtbaarheid van SOS Kinderdorpen in deze jubileumweek enorm te verhogen, aldus Ende. 'Dit is ontzettend waardevol voor een goed doel als SOS Kinderdorpen. De reacties van bedrijven op het voorstel om mediaruimte te doneren, was overweldigend. Vanwege de vele aanmeldingen worden de felicitaties nu over 3 dagen uitgesmeerd. Ik ben erg trots op dit resultaat.'

De spot van vijf seconden werd belangeloos geproduceerd door bureau Worldfamous.nl. De merken die meedoen aan de actie zijn 100%nl Magazine, Koninklijke Auping, Dr.Oetker, Parship, OMD Nederland, Rabobank, Dr. Hauschka, Vriendin, SBS9, Veronica, Net5, SBS6, Streetwise, Katja en Corendon. Op 24, 25 en 26 november is de spot te zien op de kanalen SBS6, Net5, SBS9 en Veronica. Een voorbeeld van de spot staat hieronder, met in dit geval Rabobank. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken