Myjour worstelt met eigen verdienmodel

Myjour worstelt met eigen verdienmodel
  • Media
  • 16 nov 2015 @ 09:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaDigitaalVerdienmodellenOnline

De digitale kiosk Myjour bevindt zich in een strategische heroverweging, zo meldt Villamedia. Het komende half jaar wordt binnen het bedrijf dat net als Blendle losse artikelen verkoopt nagedacht over het aanpassen van het platform. Daarbij wordt ook gezocht naar een nieuw verdienmodel.

Dit heeft Myjour-oprichter Jan Verheul bevestigd aan vakwebsite Villamedia.nl. 'Het gaat niet zoals we vinden dat het zou moeten gaan. Myjour is veel minder hard gegaan dan we hadden verwacht. Dan is het goed om na te gaan denken over hoe het anders zou kunnen.'

Verheul stelt zichzelf nu de vraag wat hij zou doen als hij nu opnieuw zou beginnen. Volgens hem is dat een vraag die elke startup zich geregeld zou moeten stellen. Meerdere opties kunnen daar de uitkomst van zijn: 'We zouden Myjour kunnen ombouwen tot een platform voor vakinformatie of kunnen kiezen voor een Spotify-achtige constructie. Myjour aanbieden als whitelabel voor bedrijven behoort ook tot de mogelijkheden.' De mogelijk bestaat ook dat alles bij het oude blijft. 

Bezoekers van Myjour gaan de komende periode nog weinig merken van een eventuele nieuwe koers. Terwijl het team achter de kiosk zich heroriënteert, gaat het platform gewoon op de oude voet door. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken