Nederlandse merkhistorie gebundeld in koffietafelboek 'Verdwenen Merken'
- Media
- 3 nov 2015 @ 10:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingContentMerkenBrandingPrint
- 3 nov 2015 @ 10:20
- Redactie Media
Waar is Van Gend en Loos gebleven, waarom is Postbus 51 gesloten en wanneer is Air Holland uit de lucht gehaald? In het vandaag verschenen boek ‘Verdwenen Merken’ worden deze vragen beantwoord door Richard Otto en Robbert van Loon. Het boek is een overzicht van ruim 300 bekende Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen.
In het kleurrijke koffietafelboek wordt dieper ingegaan op de verdwijning van deze merken. Het levert uiteenlopende verhalen op die soms tragisch, spectaculair of zelfs komisch zijn. Met bijdragen van onder meer Bert van der Veer, Cor Molenaar, Erik de Zwart en Marianne Zwagerman biedt ‘Verdwenen Merken’ inzicht in het Nederlandse (merk)erfgoed.
Het boek ‘Verdwenen Merken’ heeft, evenals het online platform VerdwenenMerken.nl, als doel om de mooiste Nederlandse merken 'voor ons, maar ook voor een volgende generatie, in leven te houden', aldus de auteurs.
Richard Otto is een mediaondernemer die zijn sporen heeft verdiend in de (mobile) marketingindustrie. Naast het opzetten van diverse innovatieprojecten, community's en websites als MobileMarketing.nl en omroepplatform Spreekbuis.nl heeft Otto grote interesse in merkverhalen. Binnen BVA strijdt hij voor de belangen van adverteerders.
Robbert van Loon heeft als business creative continu te maken met opkomende merken en gevestigde retailers. Bij een groot merkactivatiebureau vecht hij dagelijks mee in de eeuwig durende ‘strijd om de shopper’. In de avonduren stilt hij zijn voorliefde voor bloggen, (design)boeken en de Amsterdamse binnenstad.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- marketing
- Air Holland
- Richard Otto
- Marianne Zwagerman
- Erik de Zwart
- historie
- Van Gend en Loos
- Verdwenen merken
- Robbert van Loon
- geschiedenis
- koffietafelboek
- Postbus 51
- boek
- Bert van der Veer
- reclame
- media
- merken
- Cor Molenaar
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing