Persgroep start MKB-platform De Ondernemer

Persgroep start MKB-platform De Ondernemer
  • Media
  • 19 nov 2015 @ 00:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaZakelijkPrintContent

Het magazine De Ondernemer verschijnt op zaterdag 21 november. Dit tijdschrift moet onderdeel worden van het grootste ondernemersplatform van Nederland. Met dit crossmediale platform (bestaande uit een maandelijks magazine, een website en netwerkbijeenkomsten) wil uitgeverij De Persgroep MKB’ers en ZZP’ers in Nederland informeren, inspireren en met elkaar in contact brengen.

Het magazine De Ondernemer wordt tien keer per jaar in een oplage van 1,3 miljoen verspreid bij alle regionale dagbladen van De Persgroep. Hiermee wordt 27% van ondernemend Nederland bereikt. Hoofdredacteur Quinty Danko: 'Met het platform willen we ondernemers informeren en inspireren. Op de website en bij de events brengen we ondernemers met elkaar in contact. Daarnaast zal DeOndernemer.nl dagelijks nieuws uit de regio verzorgen.'

De Ondernemer is een langer bestaand merk uit het portfolio van het onlangs door De Persgroep overgenomen Wegener. Het heeft echter de afgelopen maanden een volledige metamorfose ondergaan. Waar De Ondernemer voorheen bestond uit lokale concepten, bundelt De Persgroep deze naar één groot merk. Wel blijft de regionale koppeling gehandhaafd via 16 edities over heel Nederland. Dit zijn de regionale dagbladen van de Persgroep Nederland: de Stentor, De Gelderlander, Brabants Daglad, Eindhovens Dagblad, de Twentsche Courant Tubantia, BN DeStem, Het Parool, PZC en alle regionale edities en de nationale editie van het AD.

Ook inhoudelijk is het platform onder handen genomen. 'We willen meer de menselijke kant van de ondernemers laten zien', aldus hoofdredacteur Quinty Danko. Er is gekozen om een sterk merk op de markt te zetten waarmee de ondernemer zich identificeert. Het multimediale karakter van het platform sluit beter aan op de behoeften van de doelgroep.

Het magazine bevat vaste rubrieken, zoals De Doorzetter (ondernemers die langer bestaan), Stand van zaken (het laatste ondernemersnieuws), een interview met aansprekende ondernemers en Grenzeloos (Nederlandse successen in het buitenland). Het platform biedt adverteerders, naast reguliere advertentieruimte om direct in contact te komen met de (regionale) zakelijke markt, de mogelijkheid tot een branded content partnership. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken