Persgroep stopt met glossy Frits

Persgroep stopt met glossy Frits
  • Media
  • 24 nov 2015 @ 10:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekMedia

De Persgroep stopt per 1 januari met de uitgave Frits, een glossy van het Eindhovens Dagblad. Het magazine bestaat sinds 2008 en verschijnt vier keer per jaar. Het is niet rendabel te krijgen, aldus De Persgroep. De mensen die voor Frits werken gaan aan de slag bij De Ondernemer, een nieuwe uitgave van De Persgroep.

Frits omschrijft zich als de toonaangevende glossy van het Eindhovens Dagblad voor de actieve meer-verdienende inwoners van Zuidoost-Brabant. Het is destijds begonnen in een poging de oplagedaling van het Eindhovens Dagblad te beperken. Een deel van de lezers ontving het blad gratis, anderen konden voor 7,50 euro een abonnement nemen.

Villamedia.nl citeert uit een mail van Van Gruijthuijsen aan het personeel: ‘Journalistiek gaan we proberen de sterke elementen uit Frits te transformeren naar de Ondernemer, zoals we ook hopen dat de meeste adverteerders uit de regio een nieuw en breder platform zullen vinden.’

Afgelopen zaterdag is De Ondernemer in een oplage van 1,2 miljoen verspreid onder abonnees van het AD, het Parool en de regionale dagbladen van de Persgroep. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken