Startup TradeCast haalt ruim miljoen euro op

Startup TradeCast haalt ruim miljoen euro op
  • Media
  • 5 nov 2015 @ 09:21
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieZakelijkMedia

De Nederlandse startup TradeCast, die 8 oktober haar kantoor in Zwolle opende, heeft een financieringsronde afgerond waarbij 1,2 miljoen euro aan seeding-geld is opgehaald. Hiermee zet het bedrijf een eerste stap richting de wereldwijde uitrol die gepland staat voor 2016. TradeCast levert wereldwijd te ontvangen, interactieve tv-zenders die eenvoudig via internet beheerd, geprogrammeerd en geëxploiteerd kunnen worden.

De financieringsronde legt een goede basis voor de internationale ambities van TradeCast. 'Voor een product met internationale potentie is het belangrijk dat we continuïteit waarborgen in onze technologische ontwikkeling en optimalisatie in schaalbaarheid', zegt CEO Yillmaz Schoen. 'We zijn bijzonder tevreden met de aandacht voor ons product en de diversiteit aan klanten die we nu al aan ons binden. Als startup geeft dit de ruimte om onze roadmap richting de internationale lancering in volle vaart door te zetten.'

De financieringsronde is mogelijk gemaakt door investeringen van huidige aandeelhouders in nauwe samenwerking met de Rabobank IJsseldelta. 'Het is bijzonder dat ondanks de negatieve tendens rondom financieringsmogelijkheden voor ondernemers, er nog steeds mogelijkheden zijn om constructief samen te werken met een bank.'

Goedkoop kostenmodel

Het Zwolse TradeCast, begint oktober officieel van start gegaan, ontketent nu al een revolutie in de tv-, media- en uitgeversbranche; wereldwijd te ontvangen tv-zenders die kinderlijk eenvoudig beheerd kunnen worden, tegen een kostenmodel dat goedkoper is dan een gemiddelde FTE. 

Een deel van het TradeCast-team is op dit moment op de WebSummit in Dublin. TradeCast is hiervoor uitgenodigd als deelnemer van de Alpha Class 2015, een selecte groep gekozen startups uit zo’n 60.000 wereldwijde aanmeldingen. Donderdag 5 november is het de beurt aan TradeCast om zich aan het wereldwijde publiek (30.000 bezoekers uit 134 landen) te tonen. Een fraai resultaat is dat Google zich al gemeld heeft bij het team om van gedachte te wisselen over de wereldwijde marketing van het concept op het Europese hoofdkantoor in Dublin.

Actieve kijkersdeelname 

Dankzij de webomgeving van TradeCast is niet alleen de volledige programmering van een TV-zender gemakkelijk te beheren, maar kan elke uitzending ook voorzien worden van uiteenlopende interactiviteit. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om met een schermaanraking of muisklik meer informatie op te vragen over de producten of diensten die op de zender voorbij komen, of deze zelfs direct aan te schaffen. Via een opmaat ontwikkelde mobiele applicatie kunnen kijkers eigen content insturen of live reageren op programma’s. Dit biedt ook ongekende nieuwe kansen voor programmamakers om creatieve formats te ontwikkelen en hiermee de interactie met de kijker aan te gaan. Bovendien toont het TradeCast platform uitgebreide en real-time statistieken van elke tv-zender. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken