Christmas Radio: Top 2000 verslaat Sky en Serious Request
- 25 dec 2015 @ 10:03
- Redactie Media
'Driving home for Christmas...' Donderdag is de Top 2000 weer gestart op Radio 2. Radiozenders doen er veel aan om extra luisteraars naar zich toe te trekken in de laatste maand van het jaar. 3FM komt met Serious Request (Het Glazen Huis) en Sky Radio wordt sinds jaar en dag omgedoopt tot The Christmas Station. Maar welke zender is daarmee nu echt succesvol? Mediabureau Mindshare maakte een analyse over de afgelopen vijf jaar.
Uit de analyse blijkt dat Radio 2 met de Top-2000 in december liefst 35 tot 40% meer luistertijdaandeel scoort vergeleken met de elf voorgaande maanden. 3FM is beduidend minder succesvol. Waar het voorgaande jaren meestal 10% meer luistertijdaandeel scoorde, was dat vorig jaar maar 2%.
Diezelfde slijtage zie je bij het tot Kerst-jukebox omgetoverde Sky Radio. Waar in voorgaande jaren tot wel 15% meer luistertijdaandeel werd gerealiseerd, was dat het afgelopen jaar nog maar 3%, zo blijkt bij een analyse van de NLO-cijfers.
Wie trouwens de cijfers over de langere termijn bekijkt, ziet dat Radio 2 het echt van de feestdagen moet hebben. In de rest van het jaar neemt de publieke radiozender een bescheiden vijfde of zelfs zesde positie in. In het schema op MarketingTribune zijn de 'kerstpieken' goed zichtbaar.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- cijfers
- kerstmis
- Christmas Station
- Mindshare
- radio
- feestdagen
- radiocijfers
- bereik
- Serious request
- Top-2000
- 3FM
- Sky Radio
- Radio 2
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing