Luuk Ros (TvM) stapt over naar NIMA

Luuk Ros (TvM) stapt over naar NIMA
  • Media
  • 22 dec 2015 @ 09:49
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieJournalistiekPersonaliaMedia

Luuk Ros, de vertrekkend hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing, treedt per 1 januari 2016 in dienst van NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. Hij schuift aan bij het Management Team en wordt inhoudelijk verantwoordelijk voor de in- en externe communicatie.

Ros gaat meehelpen met het uitbouwen van de Business Members van NIMA. Hij zal zich onder meer gaan toeleggen op de eigen media van NIMA, de vaste contentpartners, het optimaliseren van de social media en contentstrategie en de in- en externe communicatie.

Eind oktober werd bekend dat Ros tegen zijn zin moest vertrekken bij Sijthoff Media Groep, waar hij 'met veel plezier' twee jaar hoofdredacteur van Tijdschrift voor Marketing en MarketingOnline was. Eerder was hij ook hoofdredacteur van MarketingTribune. 

‘In de afgelopen jaren heb ik intensief met de mensen op het NIMA-hoofdkwartier gewerkt en de vereniging goed leren kennen', zegt Ros. 'De organisatie faciliteert en ondersteunt het vak en de functie waar ik zelf veel affiniteit mee heb en waarvoor ik graag het verschil wil maken. NIMA heeft er de laatste jaren de wind goed onder en zet standaarden voor marketeers om de kwaliteit van het marketingvak te borgen. Het spreekt voor mij bijna vanzelf dat ik daar een bijdrage aan wil leveren en vind het fantastisch dat die kans me geboden wordt. Dichterbij het marketingvuur kun je niet komen.'

Martin Huisman, voorzitter van NIMA, is blij met de komst van Ros. ‘Luuk is een mooie aanwinst voor NIMA. Hij heeft brede kennis en een groot netwerk op het gebied van marketing, communicatie en media, maar wij kennen hem ook als iemand die met veel enthousiasme de veranderingen in het marketingvak volgt en zijn bevindingen deelt. We werken al een aantal jaar samen en zijn daarin altijd heel prettig met elkaar opgetrokken. Door hem aan boord te halen, kunnen we onze rol en positie, in het centrum van marketing in Nederland, versterken en onze zichtbaarheid vergroten.’

NIMA is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing. Het instituur ondersteunt marketeers gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie. Via examens en certificering geeft de vakorganisatie duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau persoonlijke groei en professionele ontwikkeling mogelijk te maken. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken