Media Groep Limburg bindt strijd aan tegen verlies abonnees

Media Groep Limburg bindt strijd aan tegen verlies abonnees
  • Media
  • 29 dec 2015 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineJournalistiekMedia

Krantenbedrijf Media Groep Limburg, onderdeel van Concentra, wil de neergang van het aantal abonnees tegengaan door zijn dagbladen compleet te restylen. Dagblad de Limburger en het Limburgs Dagblad krijgen komend voorjaar een vernieuwd uiterlijk.

Dit blijkt uit een brief die de krant aan alle freelancers heeft gestuurd, zo meldt de website 1Limburg. De ‘nieuwe krant’ moet 17 mei verschijnen, direct na het Pinksterweekend. Daarnaast krijgen de kranten in het weekend een nieuwe bijlage in de vorm van een magazine.

Het komende jaar staat voor de krant in het teken van behoud van abonnees. ‘MGL-ceo Marc Vangeel heeft de ambitie uitgesproken om het verlies van abonnees te beperken tot 3 procent. Nu is dat iets minder dan 5 procent’, aldus de hoofdredactie in de brief. Omgerekend verloor MGL dit jaar dus zevenduizend abonnees. De daling moet dus beperkt blijven tot ruim vierduizend abonnees.

De website van de krant zal rond de zomer of in het najaar achter een betaalmuur gaan verschijnen. Het snelle nieuws blijft wel gratis beschikbaar op 1Limburg.nl. De Limburgse kranten maken die site samen met de Limburgse regionale omroep L1. De site heeft inmiddels 8 miljoen pageviews per maand en 70.000 Facebook-vrienden, aldus MGL. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken