Media Groep Limburg bindt strijd aan tegen verlies abonnees
- Media
- 29 dec 2015 @ 10:09
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineJournalistiekMedia
- 29 dec 2015 @ 10:09
- Redactie Media
Krantenbedrijf Media Groep Limburg, onderdeel van Concentra, wil de neergang van het aantal abonnees tegengaan door zijn dagbladen compleet te restylen. Dagblad de Limburger en het Limburgs Dagblad krijgen komend voorjaar een vernieuwd uiterlijk.
Dit blijkt uit een brief die de krant aan alle freelancers heeft gestuurd, zo meldt de website 1Limburg. De ‘nieuwe krant’ moet 17 mei verschijnen, direct na het Pinksterweekend. Daarnaast krijgen de kranten in het weekend een nieuwe bijlage in de vorm van een magazine.
Het komende jaar staat voor de krant in het teken van behoud van abonnees. ‘MGL-ceo Marc Vangeel heeft de ambitie uitgesproken om het verlies van abonnees te beperken tot 3 procent. Nu is dat iets minder dan 5 procent’, aldus de hoofdredactie in de brief. Omgerekend verloor MGL dit jaar dus zevenduizend abonnees. De daling moet dus beperkt blijven tot ruim vierduizend abonnees.
De website van de krant zal rond de zomer of in het najaar achter een betaalmuur gaan verschijnen. Het snelle nieuws blijft wel gratis beschikbaar op 1Limburg.nl. De Limburgse kranten maken die site samen met de Limburgse regionale omroep L1. De site heeft inmiddels 8 miljoen pageviews per maand en 70.000 Facebook-vrienden, aldus MGL.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- krant
- website
- Limburg
- Limburger
- Limburgs Dagblad
- Media Groep Limburg
- abonnees
- restyling
- dagblad
- MGL
- Concentra
- 1Limburg
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing