MXProbe wil programmatic advertising transparant maken

MXProbe wil programmatic advertising transparant maken
  • Media
  • 17 dec 2015 @ 15:42
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieReclameMediabureauOnline advertisingInnovatie

Onafhankelijk mediabureau Mediaxplain heeft deze week MXProbe gelanceerd, dat zich positioneert als de eerste volledig transparante programmatic-dienst van Nederland. Adverteerders worden door deze dienst niet opgezadeld met verborgen kosten. Elke marketing-euro voor een campagne wordt maximaal ingezet, door het transparant benutten van kickbacks en het uitsluiten van verstopte honoreringen. Mediaxplain spreekt van een 'alternatief voor alle adverteerders die de ondoorgrondelijke beloningsstructuur in digitale media-inkoop zat zijn'.

Heinz Manderfeld, interactive director van Mediaxplain: 'De afgelopen jaren is een inkoopoerwoud ontstaan door technologische ontwikkelingen. Het veilingmodel dat transparantie moest brengen heeft veelal het omgekeerde tot stand gebracht. Adverteerders zijn niet meer in staat om een realistische prijs voor digitale campagnes te controleren. Er blijft in de technische bedrijfskolom teveel aan de digitale strijkstok hangen. Vanuit Mediaxplain is het onze taak daar doorheen te breken en programmatic inkoop uit het wilde westen te loodsen.'

MXProbe garandeert vaste techfee

De nieuwe dienst MXProbe koppelt innovatieve programmatic inkoop aan een inzichtelijke tariefstructuur en volledig ownership van de data bij de adverteerder. Zo worden campagnes via het systeem alleen afgerekend tegen een vaste lage techfee en wordt een vast laag uurtarief voor handling gerekend. Het inkooptraject van MXProbe zorgt er vervolgens voor dat de toegang tot en de inkoop op de brede veilingen vanuit die vaste techfee gehonoreerd kunnen worden. De adverteerder weet zo dus welk deel van de Euro daadwerkelijk gebruikt wordt om de media-inzet te realiseren. MXProbe opereert op basis van een internationaal ontwikkeld platform dat door Mediaxplain zelf geoptimaliseerd is voor de Nederlandse markt.

Naast de transparantie op mediabestedingen levert MXProbe volledige toegang en eigendom van de data aan de adverteerder. Ook een volledig inzicht in de traffic van bots, de zichtbaarheid van advertenties en een compleet overzicht van de ingezette websites en apps worden aan elke adverteerder verstrekt. MXProbe* brengt hier geen extra kosten voor in rekening.

Aansluiten op andere campagnes

Ook het optimaal aan laten sluiten op andere campagne- en datastromen staat in de ontwikkeling centraal. Zo is het mogelijk om digitale campagnes via het platform optimaal op te voeren of aan te passen op basis van onder meer andere media-inzet (bijvoorbeeld uitzendschema’s), weersomstandigheden, GPS/beacons of postcodes, zoekvolume, opens van emailings en sitetraffic. Vanuit de visie dat straks alle media programmatic in te kopen is, wordt in de MXProbe-diensten binnenkort ook digitale RTV-, print- en outdoorinkoop toegevoegd.

De connected basis van het platform biedt daarnaast ook verregaande mogelijkheden voor het creëren van volledig dynamische campagnes. Zo kan via het platform creatie eenvoudig en automatisch aangepast worden op basis van de getargete persoon of het moment. Cross device storytelling en targetting op basis van big data ligt daarbij ten grondslag aan de dynamische oplossingen van MXProbe. Ook kunnen lead- en conversie-doelstellingen eenvoudig toegevoegd worden in elke programmatic campagne via het platform. 

Een interview met Mediaxplain over deze nieuwe dienst volgt nog. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken