New Skool Media maakt direct 1 miljoen winst
- 10 dec 2015 @ 14:36
- Redactie Media
New Skool Media, de uitgeverij die Sanoma leegkocht, heeft in zijn eerste boekjaar een netto winst gerealiseerd van 1 miljoen euro na belasting. Enthousiasme en een ‘lean en mean’ houding ten aanzien van de kosten werpen zijn vruchten af, aldus de oprichters.
Vorig jaar werd New Skool Media opgericht na een buy-out van 19 titels van Sanoma Media Netherlands en is sinds september 2014 operationeel. Ondanks de opstartkosten in haar eerste boekjaar (juli 2014 – juni 2015) is er sprake van ‘een prima resultaat’ aldus Cor Jan Willig, die samen met Rob Koghee de uitgeverij oprichtte. 'Naast het opstarten van de onderneming zijn we begonnen met het lanceren van nieuwe titels die direct hebben bijgedragen aan het resultaat.'
Willig vervolgt: 'We merken dat het enthousiasme bij onze medewerkers en een lean en mean houding ten aanzien van de kosten zijn vruchten afwerpt. Wij leggen vooral de nadruk op het zelf ‘ondernemen’ binnen de organisatie en we zijn dus dagelijks op zoek naar verbetering van zowel omzet, de marge als de efficiency van de processen. Tot op heden slagen wij daar goed in.'
New Skool Media, uitgever van titels als Delicious, Kijk, Vorsten en Pedala, verwacht voor het lopende boekjaar wederom een stijging van zowel omzet als resultaat.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- omzet
- Delicious
- magazines
- cijfers
- media
- Rob Koghee
- Pedala
- winst
- Sanoma
- tijdschriften
- crossmedia
- Vorsten
- Cor Jan Willig
- Kijk
- uitgeverij
- New Skool Media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing