Lagere tarieven voor programmagegevens NPO
- 15 dec 2015 @ 11:55
- Redactie Media
Het Commissariaat voor de Media heeft de nieuwe tarieven vastgesteld voor de programmagegevens van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Het betreft de vergoeding die makers van gedrukte en digitale programmagidsen betalen aan de NPO voor informatie over radio- en tv-programma’s. De tarieven zijn lager dan voorheen.
De nieuwe tarieven zijn gebaseerd op onafhankelijk onderzoek, uitgevoerd door financieel adviesbureau Duff & Phelps. Hierbij is rekening gehouden met de uitspraak van het Gerechtshof Amsterdam van april 2015 waarin bepaald is dat de programmagegevens van NPO geen intellectuele eigendomsbescherming genieten. De tarieven vallen mede hierdoor lager uit dan voorgaande jaren. Dit zijn de vastgestelde tarieven:
- Gedrukte programmagidsen: EURO 0,006 per verkochte programmagids
- Elektronische programmagidsen: EURO 0,003 per maand, per huishouding
- Online media: EURO 1.275 per licentie per jaar
De nieuwe prijzen zijn door het CvdM vermeld in de Regeling tarieven Programmagegevens 2015, die ook in de Staatscourant wordt gepubliceerd. De nieuwe prijzen gelden vanaf 1 januari 2016.
De uitgewerkte tarieven staan hier (PDF):
* Regeling tarieven Programmagegevens 2015
* Update Waardering van de NPO programmagegevens
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing