RTL doet verkoop spot en non-spot voor A+E Networks
- Media
- 4 dec 2015 @ 13:32
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 4 dec 2015 @ 13:32
- Redactie Media
A+E Networks en RTL Nederland hebben een overeenkomst voor twee jaar gesloten voor de reclame- en verkoopactiviteiten in Nederland voor de thematische televisiekanalen HISTORY en Crime + Investigatio (CI) van A+E Networks.
Vanaf 1 januari 2016 zal RTL Nederland de verkoop van spot- en non-spotreclame verzorgen voor zowel HISTORY als CI, inclusief branded content en programmasponsoring.
Nicolas Eglau, COO van A+E Networks UK en GM voor de Benelux, de Scandinavische regio, Polen en Zuid-Afrika: 'Onze merken bereiken nu ruim de helft van de Nederlandse huishoudens, dus het is voor A+E Networks een geweldig moment om samen te werken met RTL Nederland. Door zijn bewezen effectieve advertentieverkoopstrategieën vormt RTL een ideale partner voor het identificeren en vergroten van onze kansen in deze belangrijke markt.'
Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland: 'Met de twee kanalen van A+E, HISTORY en CI, en ons bestaande aanbod kunnen we onze adverteerders nu nog meer keus en een groter bereik bieden.'
De aankondiging van vandaag volgt op het nieuws dat A+E Networks UK, dat ook de Nederlandse markt bedient, een pan-Europese overeenkomst heeft gesloten met de toonaangevende distributeur Liberty Global. Dit omvat de toevoeging van HISTORY aan het Nederlandse basispakket van Ziggo waarmee het kanaal beschikbaar komt voor 3,3 miljoen Ziggo-abonnees, een toename van 2,2 miljoen abonnees.
Boilerplate
A+E Networks UK is een joint venture tussen het wereldwijde mediabedrijf A+E Networks en Sky. Het aanbod van de onderneming omvat hoogwaardige, baanbrekende amusements- en non-fictiekanalen zoals HISTORY, HISTORY HD, Lifetime, Lifetime HD, Crime + Investigation, Crime + Investigation HD en H2. A+E Networks UK werd opgericht in november 1995 en heeft nu 109 miljoen abonnees op zijn kanalen, die beschikbaar zijn in 19 talen en in 90 landen in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Midden- en Oost-Europa, Afrika ten zuiden van de Sahara en het Midden-Oosten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing