Rudolph van Veen (24Kitchen) wint Mellow TV Award
- Media
- 4 dec 2015 @ 12:32
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineTelevisieAwards
- 4 dec 2015 @ 12:32
- Redactie Media
De Rob Ross Mellow TV Award gaat naar Rudolph van Veens programma Rudolph’s Bakery dat 24 Kitchen driemaal per week uitzendt. Deze award is een initiatief van communicatiebedrijf Qontent Fox.
De Mellow TV Award is vernoemd naar ‘s werelds grootste mellow TV-presentator, de Amerikaanse TV-schilder Bob Ross✝. Met zijn programma Joy of Painting wist Bob Ross op uiterst kalme en ontspannen wijze honderden miljoenen TV-kijkers aan zich te binden. Presentator-patissier Rudolph van Veen creëert met zijn programma hetzelfde positief ontspannen gevoel bij het publiek als zijn voorganger Bob Ross generaties eerder.
Ross was met zijn trage manier van spreken en zachte, positieve stem de grondlegger van wat tegenwoordig mellow TV heet. Kenmerkend voor dit genre zijn: de afwezigheid van spanning, het opwekken van positieve gevoelens en slaap, trivialiteit en voorspelbaarheid.
Directeur van Qontent Fox, drs. Bob Goulooze: 'De reden dat deze prijs naar Van Veen gaat is de professionele manier waarop hij invulling heeft gegeven aan het concept mellow TV. Weinigen zien een creatieve uitdaging in een programma met een dergelijk format. Rudolph van Veen is een meester in dit genre, dat wint aan populariteit. Zijn programma vormt een rustpunt in het hectische moderne leven. Het is onderhoudend, licht educatief, brengt mensen op ideeën en zet ze aan tot het gebruik van verse producten. Van Veen onderscheidt zich door zijn grote kennis van het productgebruik, smaakcombinaties en zijn positieve verhalen over de achtergrond van zijn recepten. Zijn duidelijke presentatie is enthousiasmerend en creëert bij de kijker een positief gevoel.'
Door demografische ontwikkelingen en als tegenhanger van het negatieve nieuws, dat bij velen spanningen oproept, ziet Qontent Fox de groeiende trend naar meer mellow TV doorzetten. Mellow TV voorziet in de groeiende behoefte aan positieve gevoelens door voorspelbare ontspanning en waardering van vakmanschap en zal uitgroeien tot een belangrijke niche markt.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing