Signage-bedrijf Mundu groeit door steun Kredietunie
- Media
- 29 dec 2015 @ 09:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkOutdoorMedia
- 29 dec 2015 @ 09:51
- Redactie Media
Het Groningse digital signage-bedrijf Mundu kan doorgroeien dankzij steun van Kredietunie Groningen. Het bedrijf klopte eerder tevergeefs aan bij diverse banken. Munda stond maandag centraal in een speciale uitzending van tv-programma Radar Xtra over banken en kredietunies.
Kredietunies schieten als paddenstoelen uit de grond. Het is een nieuw fenomeen, met de potentie om het MKB de zo gewilde duw in de rug te geven in de lastige financieringsmarkt. Mundu is daar een goed voorbeeld van. Het jonge bedrijf uit Groningen is als eerste gefinancierd.
Voordat de Kredietunie in beeld kwam, was het een heel ander verhaal. Mike Kolker legt uit: 'Wij zijn zes dagen per week hard bezig geweest om onze plannen en ambities om te zetten in een business plan. Soms tot diep in de nacht. Dan is het bijna ironisch dat je door drie banken naar huis wordt gestuurd. Zonder het plan ook maar te hebben gelezen.'
De Kredietunie Groningen denkt daar anders over. Na het inzien van het plan, een serieus vragenvuur en een sluitende begroting, stond het gevraagde bedrag binnen een maand op de rekening van Mundu. Dit biedt de digital signage specialist een unieke kijk binnen de gelederen. Thijs Rotman is enthousiast: 'De Kredietunie bestaat uit ondernemers en bestuurders, die daar allemaal zitten als vrijwilliger. Er is geen winstdoelstelling. Er is coaching en je zit in een waardevol netwerk. We zien ook wat er gebeurt, want we zijn lid. We hebben stemrecht en we delen mee. Dit is zonder twijfel de beste uitkomst voor het MKB.'
'Je wordt serieus genomen', vervolgt Mike Campbell. 'Door de financiering zijn we in korte tijd gegroeid van 3 naar 7 medewerkers. We zetten volledig in op de levering en het commercieel exploiteren van LED schermen, videowalls en narrowcasting. We hebben goede ideeën, nieuwe concepten en we zitten inmiddels bij de grote jongens aan tafel.'
Mundu gaat de groei verdubbelen in 2016. Het bedrijf, opgericht door Mike Campbell, Thijs Rotman en Mike Kolker, stond maandag centraal in het tweede deel van Radar Xtra. Het populaire programma gaat in op de belemmering van banken, de opkomst van Kredietunies en wat dit betekent voor ondernemers.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing