TMG-shuffle: Van Puijenbroek koopt aandelen Boekhoorn

TMG-shuffle: Van Puijenbroek koopt aandelen Boekhoorn
  • Media
  • 3 dec 2015 @ 11:59
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkJournalistiekPrintMedia

Media-ondernemer Marcel Boekhoorn heeft zijn belang van 5% in Telegraaf Media Groep (TMG) van de hand gedaan. Dat blijkt uit een melding van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), meldt De Telegraaf. Eerder deze week bleek al dat grootaandeelhouder Bech, dat in handen is van de familie Van Puijenbroek, zijn belang in TMG met iets meer dan 5% heeft vergroot.

Van Puijenbroek heeft door de transactie nu 41% van alle aandelen in handen. Frank Botman (Dasym) volgt met 20%. Boekhoorn tegen Quote: 'Die paar procenten die ik had voegden niks toe. Ik moet denken aan de toekomst, dat is digitaal. En voor een krant is dat niet makkelijk.'

Voor Boekhoorn is het TMG-belang een flop geworden. Mei 2008 stapte hij in, toen het aandeel nog meer dan €20 waard was. Op basis van de toenmalige koers lag de waarde van dit belang van 2,5 mln aandelen op € 53,8 mln.

Sindsdien is het aandeel TMG fors gedaald. Dinsdagochtend noteerde het aandeel TMG rond € 3,85, aldus het FD. Op basis van deze koers is het pakket van Boekhoorn € 9,6 mln waard, € 44,2 mln minder dan in 2008.

Boekhoorn zou het hebben vertikt om zijn belang te verkopen aan Dasym (voorheen Cyrte). Met deze investeringsmaatschappij van Frank Botman voerde Boekhoorn tot aan de hoogste rechtbank een langdurige juridische strijd.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken